اردوی راویان پیشرفت ویژه رسانه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین

ریال نیوز : دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در برنامه ای با عنوان «راویان پیشرفت»، ویژه رسانه ها، وضعیت پروژه های در حال ساخت دانشگاه در سطح شهر قزوین را با حضور محمدحسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه در معرض دید خبرنگاران قرار داد.

به گزارش ریال نیوز ، دکتر عبدالله دیدبان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشستی با خبرنگاران با بیان این‌که مسؤولان آگاه هستند که چشم‌ها عملکردشان را پایش می‌کند افزود : این موضوع از دلایلی است که همه باید کارِ خود را به بهترین شکل انجام دهند؛ زیرا این امر می‌تواند امیدبخش افراد جامعه باشد.

فعال بودن بیش از ۸۰ پروژه عمرانی در حوزه سلامت استان

مسؤول حوزه سلامت استان قزوین گفت: در حال حاضر، بیش از ۸۰ پروژه عمرانی در حوزه سلامت استان فعال است که این تنها بخشی از فعالیت ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین است.

وی با اذعان به اين‌که خوشبختانه در حال حاضر هیچ پروژه متوقفی نداریم گفت: در بسیاری موارد از جمله در شهرستانک و مشعل‌دار موفق به تکمیل پروژه ها شده ایم.

این مقام مسؤول تأکید کرد انتظار داریم که شورای شهرها از ما مطالبه داشته باشند ولی در حال حاضر در خیلی از شهرهای استان نظیر معلم کلایه، دانشگاه مطالبه تأمین زیرساخت‌ها برای مجموعه‌های سلامت را دارد.

دکتر دیدبان با اشاره به این‌که پروژه‌ها تنها بخشی از کارهای در حال اجرا در دانشگاه است گفت: پروژه‌هایی داریم که هر چند از لحاظ ساختمانی آماده هستند اما باید زیرساخت‌های لازم نظیر: آب، برق و گاز توسط سازمان های ذیربط فراهم شوند.

وی ادامه داد که خوشبختانه مشکل خاصی در تأمین منابع مالی نداریم و در برخی پروژه‌ها منتظر هستیم تا پیمانکار منابع مورد نیاز خود را اعلام کند.

استفاده از آخرین فناوری روز دنیا در زمینه آنژیوگرافی
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در جریان بازدید از پروژه مرکز آموزشی و درمانی ولایت اظهارداشت : در حال حاضر دستگاه سیتی آنژیوگرافی که دقیق‌ترین سیستم تشخیص گرفتگی عروق و احشا داخلی است برای این مرکز از محل تخصیص اعتبارات بانک جهانی تهیه شده است.

دکتر محمدعلی معصومی فر با بیان این‌که این دستگاه از آخرین فناوری روز دنیا در زمینه آنژیوگرافی بهره مند است افزود: بسیاری از تشخیص‌های پزشکی در زمینه قلبی و عروقی از طریق دستگاه مذکور قابل ‌پیگیری است و پاسخگوی نیازهای بیماران در استان‌های مجاور نیز خواهد بود.

وی تأکید کرد که هنگام نیازسنجی و اعلام آمادگی‌های بیمارستان‌ها در استان‌های مختلف، مرکز آموزشی و درمانی ولایت، کلیه استانداردها برای دریافت این دستگاه را داشته است.

پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه الحاقی مرکز ترومای استان

مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در بازدید از مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی، با اشاره به این‌که جذب منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه این مرکز به عنوان مرکز ترومای استان قزوین گفت: از دو سال پیش تاکنون با ۴۰ درصد پیشرفت، سرعت خوبی داشته است و در حال حاضر در سطح 78 درصد است.

مهندس وحید خورشیدی بیان کرد: کل این مجموعه در ۱۳ هزار مترمربع تأسیس شده است که ۲۰۰۰ متر آن زیربنای مجموعه است و کل مجموعه در هفت طبقه تأسیس خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان این که از آخرین امکانات موجود برای بالا بردن کیفیت این مرکز درمانی استفاده می‌شود گفت: در اتاق‌های عمل از رنگ‌های استریل استفاده شده است و برای تهویه هوای این مجموعه هم از امکاناتی استفاده می شود که تا حدود ۴۰ درصد از مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

مهندس خورشیدی با بیان این موضوع که در سفر رییس ‌جمهور به استان قزوین، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص‌یافته است و در فازهای بعدی، باقی مانده آن وصول خواهد شد.

رفع مشکل اورژانس مرکز آموزشی و درمانی قدس با تأسیس بخش الحاقی
مدیر مرکز آموزشی و درمانی قدس هم در بازدید از این مجموعه درمانی اظهار کرد: این مرکز، مشکلات مختلف زیربنایی داشته است، اما یکی از مشکلات اساسی آن بخش اورژانس بود که معمولاً علاوه بر استفاده از تخت‌ها مجبور می‌شدیم بیماران را در راهرو پذیرش کنیم.

محمود رجبی گفت: بخاطر این فضای نامناسب در سال ۹۸، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به‌منظور رفع مشکل، ساخت پروژه الحاقی را برای این مرکز آغاز کرد و در حال حاضر، در دو فاز، موفق شده ایم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اذعان به این که هم‌اکنون اورژانس این مرکز، وضعیت مناسب‌تری دارد و ظرفیت آن نیز که پیش‌تر ۱۵ تخت بود، افزایش یافته است؛ گفت: ساختمان الحاقی، در سه طبقه و هر طبقه ۲۰۰ مترمربع است که مجموعاً ۶۰۰ مترمربع به فضای مرکز اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا