جزئیات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

ریال نیوز : رئیس جمهور همزمان با اربعین حسینی صبح چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

به گزارش ریال نیوز ، سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردمی است که همزمان با روز اربعین با هدف حضور در جمع مردم استان در شهرستان‌های مختلف انجام می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی که در دولت سیزدهم تأمین اعتبار شده است امروز با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز می‌شود تا طرح راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم به مرحله اجرا برسد.

رئیس جمهور در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی بیرجند نیز شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی خواهد کرد.

سفر به شهرستان مرزی در میان و دیدار با مردم در شهر اسدیه، سفر به شهرستان فردوس و دیدار مردمی در مصلی فردوس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور است.

۱۷:۴۲ آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم

سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم درمیان گفت: اکنون ٣٥٠٠ روستا در سطح کشور آب‌رسانی شده و برای آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این‌که امروز در روستاهای کشور طرح‌های گازرسانی هم در حال انجام است، افزود: ١٠٠ درصد روستاها و شهرهای این منطقه امروز گازرسانی شده است.

۱۶:۴۷ تجارت ایران در منطقه رکورد زده است

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم شهرستان فردوس با بیان اینکه اربعین روز نماد و نمود اربعین حسینی است، اظهارکرد: برای زیارت سه رکن: زائر، مزور و رابطه بین قلب زائر و روح بلند مزور زائر وجود دارد.

رئیس جمهور گفت: با کلمه جاماندگان موافق نیستم چرا که امکان ارتباط با امام حسین (ع) برای همه از هر کجای عالم وجود دارد.

وی با بیان این‌که دشمن اراده کرد ما را متوقف سازد ولی نتوانست، تصریح کرد: رشد اقتصادی، رشد تولید و رشد تجهیزات تولید را نه تنها نتوانست متوقف سازد بلکه برعکس شد.

وی با بیان این‌که امروز تجارت ما در منطقه رکورد زده است، بیان داشت: ملت ایران با حضور همه جانبه خود دشمن را ناامید ساخته و ترفندهای دشمن کارساز نبوده است.

وی ادامه داد: همکاری و همراهی مردم با نظام دشمنان را وادار کرده که به بسیاری از حقایق اذعان کنند.

وی با تاکید بر این‌که مقاومت مردم دشمن را به عقب نشینی وادار کرد، گفت: همکاری مردم با دولت آنها را وادار کرده به بسیاری از واقعیت‌ها اعتراف کنند چراکه بسیاری از رؤسای دیگر کشورها اعلام می‌کنند که از پیشرفت‌ها علم و فناوری ایران در وضعیت تحریم شگفت زده شده‌اند.

وی با بیان این‌که برکات نظام جمهوری ایران به واسطه خون شهدا است، اظهار کرد: حضور معنادار مردم در صحنه و تجلیل از عاشورای حسینی تولید قدرت می‌کند و کشور با اینها عزتمند است.

رئیس جمهور با بیان این‌که دشمن در بسیاری از حوزه‌ها می‌خواهد ایران را متوقف کند، تاکید کرد: ملت ایران با اتکای به خدا می‌تواند و تا امروز هم موفق شده است.

وی با بیان این‌که با اعتماد به نفس و این سرمایه عظیم ملی خواهیم توانست بر همه مشکلات فائق شویم، افزود: علی رغم محرومیت‌ها و برخی محدودیت‌ها در خراسان جنوبی، تاکنون به دست جوانان و مردم اقدامات بسیاری انجام شده و کارها ادامه دارد.

رئیسی با بیان این‌که راه حل مشکلات را در درون جست وجو می‌کنیم چراکه بیگانگان گره از کار کسی باز نکردند و باز نخواهند کرد، ادامه داد: حضور جمهوری اسلامی در هر منطقه امنیت ساز است و حضور بیگانگان موجب دلهره می‌شود.

۱۶:۰۱ رئیس جمهور وارد فردوس شد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی، در جمع مردم فردوس حضور یافت و تا دقایقی دیگر سخنرانی خواهد کرد.

حضور در جمع نخبگان علمی و علما و ائمه جمعه استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی است.

۱۵:۳۱ پایداری مردم شیعه و سنی درمیان بر مواضع انقلابی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم درمیان با بیان اینکه یکی از نعمت‌های بزرگ وحدت و انسجام این شهرستان است، گفت: از شهروندان این دیار خواستارم اجازه ندهید افراد نفوذی در صفوف متحد شما وارد شوند و قطعاً شعارهایی فریبکارانه، برخی افراد شما را فریب نداده و نخواهد داد.

۱۳:۵۷ لحظه ورود رئیسی در جمع مردم شیعه و سنی درمیان

مردم شهرستان مرزی درمیان از ساعت‌های ابتدایی صبح امروز در مسجد محمد رسول الله شهر اسدیه ورود رئیس جمهور کشورمان را به انتظار نشستند.

۱۳:۰۸ انقلاب اسلامی از جلوه‌های عاشورای حسینی است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم درمیان اظهارکرد: اربعین یادآور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان و ظلم ظالمان و ستمگران است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که صفحه نورانی عاشورا صفحه شجاعت، وفا توکل و ایمان و صبر و استقامت در راه خداوند و ایثار است، یادآور شد: عاشورا در واقع تابلویی در روبروی انسانیت است.

رئیسی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) تابلویی زیبا در پیش روی انسانیت برای همه عصرها و نسل‌ها است.

وی با بیان این‌که در این تابلوی زیبا همه مظاهر زیبای انسانی قابل دیدن است، گفت: عاشورا تابلوی از خودگذشتگی، از فرزند گذشتن و با دشمن اتمام حجت کردن است.

رئیس جمهور با بیان این‌که تابلوی عاشورا، تابلوی توکل، رضا و تسلیم در مقابل خداوند است، افزود: زیباترین جلوه‌های یک انسان عارف و سالک را می‌توان در تابلوی عاشورا دید.

رئیسی بیان داشت: این صحنه زیبای زمان ساز و تاریخ ساز عاشورا است و تا زمین، زمین بوده و زمان، زمان بوده ماندگار است.

وی ادامه داد: اربعین نماد و نمودی بوده که همواره بشریت بداند آنچه باید در شناخت راه حق از باطل داشته باشد.

رئیس جمهور به فلسفه قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: اصلاح در امت اسلام، اجرای امر به معروف و نهی از منکرات و باقی ماندن دین پیامبر از جمله فلسفه این قیام بوده است.

وی عاشورا را رمز بقای دین دانست و گفت: اگر امروز به پیامبر و معاد اعتقاد داریم به برکت عاشورای حسین (ع) و به برکت خون شهدا است.

۱۲:۴۱ بزرگ‌ترین افتخار دولت خدمتگزاری مردم است

سید ابراهیم رئیسی در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند بیان کرد: بارها به همه همکاران و مدیران دولتی و تذکر داده‌ام که بزرگ‌ترین افتخار همه ما این است که خدمتگزار و نوکر مردم هستیم.

وی افزود: دولت طبق رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ارتباط با مردم به ویژه مناطق محروم حرکت و عمل کند.

۱۲:۳۴ تشریح مطالبات مردم درمیان از رئیس جمهور

مهدی فرجامی‌فرد ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات فراوانی توسط دولت سیزدهم در استان رقم خورده که مهم‌ترین آنها آبرسانی به روستاها و احداث باند دوم جاده بیرجند – اسدیه است.

وی به بخشی از مطالبات مردم این شهرستان اشا ره داشت و گفت: تأمین اعتبار برای دوبانده سازی بیرجند- اسدیه، آسفالت راه‌های روستایی، بازگشایی بازارچه مرزی، افزایش شعاع مرزنشینان برای دریافت عوائد سوخت و غیره از جمله این موارد است.

فرماندار درمیان با اشاره به حضور آیت الله رئیسی به شهرستان درمیان و دیدار با مردم این شهرستان افزود: امیداست این سفر برکات بسیاری برای مردم این شهرستان داشته باشد.

۱۲:۳۳ بیداری امروز در منطقه به برکت انقلاب اسلامی ایران است

رئیس‌جمهور در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند اظهارکرد: بیداری امروز در منطقه به برکت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران است

سید ابراهیم رئیسی گفت: امروز مردم منطقه می‌خواهند مسلمان زندگی کنند که این خواسته به برکت خون مطهر شهدای گرانقدر است.

۱۲:۱۶ رئیس جمهور وارد شهرستان درمیان شد

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی، در جمع مردم درمیان حضور یافت.

وی تا دقایقی دیگر در جمع مردم و علمای شیعه و اهل سنت درمیان سخنرانی خواهد کرد.

۱۱:۴۴ چشم روشنی رئیس جمهور به والدین بیرجندی / قرائت اذان در گوش نوزاد

رئیس جمهور با حضور در جمع مردم در مزار باقریه بیرجند در گوش نوزاد بیرجندی اذان را قرائت کرد.

۹:۵۱ رئیس جمهور: عاشورا منشأ خیزش‌ها و حرکت‌های عدالت خواهانه است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع راهپیمایان و دلدادگان اربعین حسینی در بیرجند خطاب به مردم حاضر در جمعیت بیان کرد: این اجتماع با نام ابا عبدالله بوده و برای عرض تسلیت به امامزادگان واجب التعظیم و اعلام میثاق به دلدادگی به ابا عبدالله و عاشوراییان آمده‌ایم.

وی با بیان این که این اجتماع عظیم، اجتماع دلدادگان به حسین (ع) است، گفت: این اجتماع می‌خواهد اعلام کند که اگر در عاشورا و کربلا نبودیم و دشمنان امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را به شهادت رساندند اما فریاد استقاثه وی را شنیدیم.

رئیسی با بیان این‌که دشمن امام حسین (ع) را شهید کرد تا عاشورا نماند اما اراده خدا بر آن شد که عاشورا روز آغاز باشد، گفت: به جای اینکه عاشورا در عاشورا بماند، از عصرها به نسل‌ها منتقل شد.

رئیس جمهور با بیان این‌که امام زین العابدین قریب به ۴۰ سال اشک ریخت تا عاشورا بماند و عاشورا را به قلب‌ها پیوند داد، افزود: بهترین ایام با «یا حسین (ع)» رقم می‌خورد و رمز لیله القدر توسل به نام ابا عبدالله است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

۹:۰۶ رئیسی: پروژه راه آهن خراسان جنوبی مهم‌ترین مسیر ریلی کشور است

ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه راه آهن خراسان جنوبی یکی از مسیرهای مهم ریلی کشور به حساب می‌آید و می‌توان گفت مهم‌ترین مسیر ریلی است که در کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: امروز به نام مبارک امام حسین (ع) متوسل می‌شویم تا حضرت مدد کند به دست مهندسان، کارگران و مشاوران و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول در این میدان این کار مهم رقم بخورد.

وی گفت: امیدواریم این پروژه زودتر از زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

رئیس جمهور ادامه داد: به مردم اطمینان می‌دهم که مقدمات کار فراهم شده و پیمانکاران مشخص شده‌اند بودجه و اعتبارات نیز تأمین شده است.

وی افزود: فکر می‌کنیم با سرعتی که شکل می‌گیرد پروژه بسیار زودتر از زمانی که فکر می‌کنیم بسیار به سامان خواهد رسید.

رئیسی بیان داشت: بهره برداری از این پروژه بسیار گره گشا برای مردم و همچنین در ارتباط شمال و جنوب کشور است.

۸:۱۵ ورود رئیس جمهور به خراسان جنوبی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دقایقی قبل با استقبال استاندار خراسان جنوبی و مدیران استان وارد فرودگاه بیرجند شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن اولین برنامه سفر یک روزه رئیسی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا