تسلیت پروفسور امین در پی درگذشت آیت الله مرتضوی لنگرودی

ریال نیوز : پروفسور سیدحسن امین طی پیامی درگذشت آیت الله مرتضوی لنگرودی را تسلیت گفت.

به گزارش ریال نیوز ، پیام تسلیت پروفسور سیدحسن امین به این شرح است :
ضایعه جبران نا پذیر رحلت عالم ربانی و حکیم فرزانه حضرت آیت الله سید محمدحسین مرتضوی لنگرودی امام جماعت و مدرس مسجد و مدرسه حاج ابوالفتح تهران ( متولد ۱۳۰۷) که از دوستان صادق و یاران و همکاران پدرم سیدعلینقی امین ( متولد ۱۲۹۷) بودند،موجب تاثر و تاسف حقیر گردید. معظم له پس از رحلت استاد فلسفه ما آیت الله سید رضی شیرازی، بقیّه الماضین علمای دینی قدیمی و اصیل تهران و در عین حال بسیار فروتن و ساده زیست بودند.

بنده به نوبت ناقابل خودم، درگذشت این مجتهد نامدار و حکیم عالی مقدار را در مرتبه اول به بیت شریف معظم له و در مرتبه ثانی به همه عالمان عامل و صادق و استادان معقول و منقول تهران و قاطبه اهل علم اعم از حوزوی و دانشگاهی تسلیت و دلارامی عرض می کنم.

آیت‌الله مرتضوی لنگرودی تربیت شده حوزه فقهی و فلسفی تهران بود، فضایی که از بعد از شهریور ۱۳۲۰ تا روزگار دانشجویی ما یعنی دهه طلایی ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۴ در دانشگاه و حوزه مزین به وجود اعاظم علم و حکمت بود، از بزرگانی در دانشگاه همچون سید محمدکاظم عصار، بدیع آلزمان فروزانفر و محمود شهابی در دانشگاه بگیرید تا سید احمد خوانساری، میرزا ابوالحسن شعرانی ، سیّد ابوالحسن رفیعی قزوینی ، شیخ محمّدتقی آملی ، شیخ مهدی الهی قمشه ای، حکیم شیرازی و .. که من همه آنان را دیده و از محضر ایشان بهره برده بودم.

آیت الله مرتضوی لنگرودی در تهران از محضر اکثر این عالمان و مدرسان بویژه آملی، شعرانی و رفیعی قزوینی استفاده کرده بودند و در حوزه علمیه قم هم بیش از ده سال از شاگردان آیت الله العظمی حاج آقا حسین بروجردی، علامه طباطبایی، پدر خود آیت الله سیّد مرتضی لنگرودی ، آیت الله شیخ عبدالنّبی اراکی و دیگران بودند.

با درگذشت روحانیان پاک سرشت، اخلاق مدار و بی اعتنا به زخارف دنیا امثال آیت الله مرتضوی لنگرودی، تهران روز به روز از معنویت خالی تر می شود. برای آن عالم بزرگ و بی حاشیه علو درجات و برای بازماندگان داغدار و تربیت شدگان مدرسه و مکتب آن بزرگوار صبر و اجر مسآلت دارم.
سیدحسن امین
تهران، ششم مهر ۱۴۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا