جزیره قشم بازوی تولید کشور می شود

ریال نیوز : رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد با هدف پایگاهی برای مراکز تولید و صادرات کشور تعریف شده‌اند و این جزیره به عنوان منطقه آزاد باید به بازوی تولید برای کشور تبدیل شود.

به گزارش ریال نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین بر تفاوت چهره قشم نسبت به گذشته تاکید کرد اما ناکافی دانست و گفت: این جزیره نیاز به توسعه جدی به ویژه در حوزه گردشگری دارد.

به گفته وی، مناطق آزاد با هدف پایگاهی برای مراکز تولید و صادرات کشور تعریف شده‌اند و این جزیره به عنوان منطقه آزاد باید به بازوی تولید برای کشور تبدیل شود.

رئیسی ادامه داد: پتانسیل حوزه گردشگری و بخش تولید در منطقه آزاد قشم بسیار بالاست که باید فعال شود و امیدواریم این منطقه رشد بایسته خود را داشته باشد.

وی ساخت پل خلیج فارس را یک ضرورت برای استان خواند و افزود: این پل با ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، در صورتی که برای کمک به توسعه تجارت قشم و بندرعباس یک پروژه کلیدی محسوب می شود.

رئیس جمهور با اشاره به جلسات برگزار شده با حضور استاندار و مسئولان منطقه آزاد قشم یادآور شد: یکی از پروژه‌هایی که باید به اتمام برسد پل خلیج فارس است، منابع مورد نیاز برای تامین اعتبار اجرای آن را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شده و فعال خواهد شد.

رئیسی بیان داشت: وحدت و انسجام شیعه و سنی در این جزیره و کل استان مثال زدنی است.

گفتنی است، رئیس جمهور از روز گذشته به استان هرمزگان سفر کرده بود و عصر روز جمعه از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم این جزیره را به مقصد تهران ترک کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =

دکمه بازگشت به بالا