ایرلاین‌ها مشکل جدی حوزه گردشگری

ریال نیوز : وزیر میراث فرهنگی گفت: ایرلاین‌ها مشکل جدی حوزه گردشگری هستند باید بسیاری از مشکلات آنها حل شود.

به گزارش ریال نیوز ، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در حاشیه نشست افق تحول که در وزارت میراث فرهنگی با حضور مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی برگزار شد در پاسخ به خبرنگار مهر بیان کرد: تمام کسانی که می‌خواهند در حوزه گردشگری دریایی کار کنند کشتی‌ها و شناورهای بزرگ را بیاورند و هر میزان که می‌خواهند سوخت بزنند چون مقرون به صرفه است و همه را یارانه‌ای حساب می‌کنند.

وی درباره بیمه راهنمایان گردشگری نیز گفت: قانونی به صورت کلی در دولت درباره بیمه شده‌ها تصویب شد چیزی به نام آزمون وسع را اعلام کردند من هم با آن مخالف بودم. به مجلس هم اعلام کردم.

ضرغامی بیان کرد: بعد از این که این آئین نامه ابلاغ شد با آقای مخبر معاون اول تنها برای همین موضوع جلسه برگزار کردم و گفته شد هر کسی که اسمش را بدهید بیمه می‌کنیم. حالا مأموریت بر عهده ماست که فهرست فعالان صنایع دستی و راهنماها را اعلام کنیم. بعدها شاید دیدیم عده‌ای مشمول بیمه نیستند بنابراین عدالت حکم می‌کند تصمیمی درباره آنها گرفته شود و افراد دیگر که محق هستند بیمه شوند.

وی درباره این که گفته شده نرخ دلاری هواپیماها بعد از اربعین احتمال اجرایی شدن دارد گفت: با همه استدلالی که داشتند و ما قبول نداشتیم گفتند که به هیچ وجه آن را پس نمی‌گیریم هر کسی اعتراض کرده بود قبول نکردند. من از رئیس سازمان هواپیمایی تشکر می‌کنم که دعوتم را قبول کرد و به وزارت آمد. اعلام کردم این اتفاق درست نیست. بحث آنها این بود که مسئله دخل و خرج ایرلاین‌ها متفاوت است. این طور نیست که ما همیشه به آنها دستور دهیم و آنها هم به حرف ما گوش دهند. بالاخره باید دخل و خرجشان یکی باشد. گفتم شما مسئول آنها هستید و اگر بخواهید عاقبت ایرلاین‌ها حفظ شود و هم گردشگری دچار مخاطره نشود، باید این موضوع حل شود. او هم به من قول حل موضوع را داد و فردای آن روز گفتند که مسئله منتفی است. حالا ما بحث‌های دیگر اصولی با ایرلاین‌ها داریم که کم نیست. ایرلاین‌ها مشکل جدی حوزه گردشگری هستند باید بسیاری از این مشکلات حل شود اما آرام آرام. آقای مهندس قاسمی مدیر جهادی است و با ما همکاری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا