حرکت سکه روی طناب باریک

به گزارش ریال نیوز، سکه روز یک شنبه نسبت به افزایش قیمت دلار،‌ واکنش سنگینی نشان داد و از مرز 11 میلیون تومانی بیش از 200 هزار تومان فاصله گرفت. به باور برخی بازیگران باتجربه بازار، سکه بازان در روز دوم هفته ریسک کردند تا مانع از نزول این فلز گران بها به کانال10 میلیونی شوند.

معامله گران سکه امیدوارند، اونس طلا امروز افزایش قیمت را تجربه کند یا دلار به بالای مرز 25هزار تومانی برود؛ اگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد، سکه ظرفیت بازگشت به کانال 10 میلیون تومانی را دارد. سکه بازان روی طناب باریکی در حال حرکت هستند که احتمال سقوط از آن از لحاظ بنیادی وجود دارد.

ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی هم چنان در محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی است و این مساله احتمال افت سکه را بالا نگه می دارد.  با این حال، به نظر می رسد سکه بازان در روز یک شنبه تصور می کردند که ارزش دارد برای ماندن سکه در کانال 11 میلیون تومانی مبارزه کنند.

روز یک شنبه ارزش ذاتی سکه در محدوه 10 میلیون و 860 هزار تومان قرار گرفت که حدودا 400 هزار تومان با قیمت بازار فاصله داشت. صعود سکه در روز یک شنبه متناسب با رشد دلار نبود و همین عامل موجب شد که حباب سکه به محدوده 3 درصدی برسد.

این میزان حباب در صورتی که دلار گران نشود، سکه را می تواند به سوی نرخ های پایین تر حرکت دهد. با این حال، برخی فعالان معتقد بودند که سکه کف قیمتی خود را پیدا کرده است و از این پس، بیشتر به سوی نرخ های بالاتر حرکت خواهد کرد. آن ها امیدوارند که اونس طلا از کف هفته گذشته بلند شود و به سوی سطح هزار و 900 دلاری قدم بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا