بانک صادرات با چادرملو همکار شد

ریال نیوز : بانک صادرات ایران با هدف حمایت از تولید و توسعه پایدار در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و کمک به تکمیل زنجیره تامین مالی این واحدها، با شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست امضای این تفاهم‌نامه که با حضور امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت چادرملو، مدیرعامل و سایر مدیران این شرکت و همچنین مهدی اقبالی‌راد عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، سیدکاظم مرتضوی اسکویی معاون شعب، محمد وطن‌پور معاون بانکداری جامع، هدایت نصرالهی مدیرامور حوزه مدیریت و ارتباطات و غلامرضا طالبیان رئیس اداره کل بانکداری شرکتی برگزار شد، با تاکید بر نقش بانک صادرات ایران در اقتصاد کشور و تشریح جایگاه شرکت چادرملو به عنوان یکی از ارزشمندترین واحدهای صنعتی کشور، آمادگی و توانمندی‌های این بانک برای همراهی و همکاری و عملیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه آن را تشریح کرد.

محسن سیفی در این نشست با تبریک حلول ماه مبارک رجب، تقویت همکاری بانک صادرات ایران و مجموعه چادرملو را حرکت مثبتی در صنعت و تولید کشور ارزیابی کرد و گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور و داشتن گسترده‌ترین شبکه جغرافیایی شعب داخلی و خارجی، تعداد مشتریان حقیقی و مشتریان صنعتی و همچنین سهم از صنعت کشور در رده برترین بانک‌های کشور است و سهم آن از تولید و تولید ناخالص داخلی سهم قابل‌توجهی است و مجموعه‌هایی که با مشارکت بانک صادرات ایران تاسیس شده‌اند و مجموعه‌هایی که با تامین مالی و سرمایه درگردش این بانک در حال تولید هستند، بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد کشور را شامل می‌شوند که این سابقه درخشان شایسته احترام است.

او افزود: مجموعه چادرملو نیز از جمله مهمترین و ارزنده‌ترین واحدهای معدنی و صنعتی کشور است که نقش بسزایی در ساختار معدنی و صنعتی اقتصاد ایران دارد و همانطور که شعار این مجموعه نماد توسعه پایدار است، بانک صادرات ایران نیز نماد بانکداری پایدار در اقتصاد ایران است و برای کمک به تحقق اهداف توسعه این شرکت، این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.

سیفی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بانک صادرات ایران بتواند در زنجیره تأمین مالی تولید، پیشگام باشد. زنجیره تامین مالی در بانک صادرات ایران صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در خلق نقدینگی در اقتصاد ایران دارد و به دنبال این هستیم که تامین مالی مدنظر چادرملو را با خلق نقدینگی کمتر و ارزش افزوده بیشتر در تولید، ایجاد کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه تامین مالی ریالی و ارزی در کنار استفاده از ظرفیت اوراق مرابحه، گواهی سپرده عام و خاص برای کمک به طرح‌های توسعه‌ای شرکت چادرملو مدنظر است.

او با اشاره به شرایط ویژه اقتصاد کشور از نظر تورمی و سیاست‌های انقباضی، افزود: علاوه بر این از توانمندی‌های بانک در استفاده از تعهدات برای تامین مالی و کمک به ترویج و توسعه تولید در شرکت چادرملو استفاده خواهیم کرد و در همین راستا برای حمایت از سرمایه‌های انسانی این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه نیز خدمات بانکی و مالی ویژه‌ای در قالب این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.

امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت چادرملو نیز در این نشست با بیان اینکه اقتصاد کشور به سمت اقتصاد غیرنفتی پیش می‌رود و شرکت چادرملو نیز به عنوان یکی از بنگاه‌های ملی در زنجیره فولاد کشور پیشران است، در این مسیر ادامه مسیر می‌دهد.

وی با تشریح عملیات این شرکت در دو بخش اصلی تولید و طرح‌های توسعه‌ای، افزود: در بخش تولید نقش اساسی در زنجیره تامین فولاد کشور دارد و سال گذشته 21 درصد از تامین کنسانتره فولاد کشور را برعهده داشته ضمن اینکه از رشد تولید و ایجاد ظرفیت بیشتر برای رقابت‌پذیری در عرصه جهانی نیز غافل نبوده است. به نحوی که در تولید آهن اسفنجی و فولاد در سال گذشته به رکوردهای جدیدی دست یافته است.

طاهرزاده با تاکید بر این‌که توسعه تولید در کشور یک تکلیف است و نیاز است تا بخش بانکی در کنار واحدهای صنعتی و معدنی قرار گیرند و با هدایت نقدینگی به سمت صنعت و معدن به شکوفایی این مجموعه، نقش اساسی‌تری را دنبال کنند.

او با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای عملیاتی کردن 35 طرح با سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد یورو، افزود: مجموعه این طرح‌ها اشتغالزایی تقریبا 44 هزارنفری را در کشور به ارمغان خواهد آورد. این شرکت در شش ماه اول سال جاری بیش از شش هزار میلیارد تومان در طرح‌های توسعه‌ای خود سرمایه‌گذاری کرده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در تمام سال به دو برابر افزایش یابد.

مدیرعامل چادرملو با قدردانی از نگاه ویژه بانک صادرات ایران به حمایت از صنعت و تولید، انعقاد این تفاهم‌نامه را گام بزرگی در جهت تولید و اشتغال و عملیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای این شرکت برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا