دستور بازگشایی مدارس در اوج مصرف گاز و قطعی برق

به گزارش ریال نیوز، در هفته جاری، قطعی های متعدد و چندساعته برق در نقاط مختلف کشور از جمله کلانشهرهایی چون تهران، نارضایتی مردم را در پی داشت؛ چرا که برق، علاوه بر تأثیر مستقیم بر همه فعالیت ها و تأمین نیازهای روزانه مردم، در تأمین گرمایش و حتی آب شرب واحدهای مسکونی نیز تأثیرگذار است و قطع آن علاوه بر اختلال در زندگی و تحمیل زحمت به مردم، در بخش بیمارستانی خطرناک و در بخش تولید، آسیب رسان است.

مصرف بالای گاز در بخش خانگی و عدم توانایی دولت در مدیریت بهینه مصرف در این بخش، موجب شده تا مسئولان از مردم بخواهند در مصرف گاز و برق صرفه جویی کرده تا سوخت محدودی که بعد از مصرف در بخش خانگی باقی می ماند، به گونه ای بین نیروگاه ها و صنایع توزیع شود که هم برق قطع نشود و هم تولید از چرخش نایستد و هم ناچار به مازوت سوزی بیشتر و آلایندگی بیش از پیش هوا نباشیم.

در شرایطی کشور با مصرف بالای بخش گاز و ضرورت صرفه جویی در بخش برق مواجه شده و برای رسیدن به بالانس تأمین این دو مایحتاج مهم زندگی مردم دچار مشکل شد که مدارس کشور هنوز بازگشایی نشده و ادارات نیز با بخشی از ظرفیت خود کار می کنند.

حال که با دستور وزارت آموزش و پرورش قرار است بخشی از ظرفیت مدارس (ابتدایی) از ابتدای بهمن ماه فعال شود و دانش آموزان در کلاس های درس حضور یابند، بدون شک بار مصرف گاز و برق مدارس نیز به بار مصرف در بخش خانگی، اداری و تجاری افزوده شده و احتمال فشار مضاعف بازشدن مدارس روی تأمین برق و گاز کشور وجود دارد.

این سوال مطرح است که آیا وزارت آموزش و پرورش پیش از صدور دستور بازگشایی مدارس در ابتدای بهمن ماه، جلسه هماهنگی با بخش تأمین انرژی کشور، یعنی وزارتخانه های نفت و نیرو داشته است؟ و یا مثل بارها تجربه عدم هماهنگی بین بخش های مختلف دولت و جزیره ای عمل کردن سازمان ها و وزارتخانه ها، اینبار نیز شاهد بروز مشکل از این حیث خواهیم بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =

دکمه بازگشت به بالا