خبرهای  خوش خودرویی برای ۱۴۰۰

به گزارش ریال نیوز،اما آیا شرایط بازار و همچنین تولید خودرو در سال ۱۴۰۰ تغییر می‌کند؟ آنطور که به نظر می‌رسد اقداماتی در خصوص برجام ممکن است شکل بگیرد و احتمال بازگشت به این توافق مهم وجود دارد. علاوه بر این انتخابات ۱۴۰۰ نیز ممکن است اثراتی بر حوزه خودرو بگذارد و گشایش هایی در این زمینه صورت بگیرد.

برای بررسی بیشتر این موضوعات سراغ مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو رفتیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

دادفر در خصوص ادامه ممنوعیت یا آزاد شدن واردات خودرو به گسترش نیوز گفت: در دولت فعلی واردات خودرو به هیچ وجه آزاد نخواهد شد. یعنی این اجازه داده نمی‌شود که واردات خودرو در دولت فعلی صورت گیرد. به نظر می‌رسد که دولت بعدی به عنوان پیشنهاد ویژه در بدو ورود واردات خودرو را آزاد کند. بنابراین در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ احتمال آزادسازی واردات خودرو زیاد خواهد بود.

فربد زاوه نیز در خصوص از سرگیری همکاری با خودروسازان فرانسوی یعنی پژو و رنو اظهار کرد: احتمال بازگشت پژو و رنو به ایران همیشه هست. اما تا مسئله اتمی ایران مرتفع نشود نهایت اتفاقی که بین شرکت‌های ایرانی و خارجی می‌تواند بیفتد در زمینه تولید خودرو به صورت ckd است. بنابراین تصوری ندارم که تا انتخاب ۱۴۰۰ ایران اصولا اتفاق خاصی در این موارد رخ دهد.

بازگشت رنو و پژو به ایران؟

وی ادامه داد: مذاکره برای بازگشت شرکت‌های خارجی خودرو به ایران در سریع‌ترین حالت ممکن در تابستان سال آینده صورت می‌گیرد. در نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که خودروهای مونتاژی غیر چینی ارزان قیمت اروپایی نیز زودتر از زمستان ۱۴۰۰ به ایران نخواهد رسید. بنابراین احتمال می‌رود از مرداد ۱۴۰۰ اتفاقات جدید در حوزه خودرو شروع شود.

این کارشناس حوزه خودرو در پایان در خصوص پیش بینی قیمت ها در سال ۱۴۰۰ نیز چنین گفت: قیمت‌ها هم تا آخر امسال نوسان خاصی نخواهد داشت مگر این که اتفاق سیاسی سنگینی بیفتد. البته در مورد خودروهای بالای ۵۰۰ میلیون تومان و چینی روند کاهشی در دراز مدت ادامه خواهد داشت. به طور کلی به نظر نمی‌رسد نرخ ارز خیلی پایین بیاید اما دولت قصد شکستن نرخ ارز را دارد. در صورتی که این اتفاق بیفتد در کوتاه مدت باعث سقوط نرخ خودرو خواهد شد. با این وجود تصور نمی‌کنم در نوروز ۱۴۰۰ بازارها رونق خاصی نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

دکمه بازگشت به بالا