تولید پژو پارس متوقف می‌شود

ریال نیوز : رئیس سازمان ملی استاندارد گفت که ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز ، مهدی اسلام پناه اظهار کرد: قانون مربوط به استانداردهای اجباری در صنعت خودرو اجرا می‌شود و تولید کنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن رعایت حق مصرف کننده، ظلمی از جانب تولید کننده به مصرف کننده وارد نشود.

وی افزود: تولید کنندگان در حوزه صنعت خودرو باید بن سازه‌های تولیدات خود را منطبق بر استانداردهای ملی کشور قرار دهند و بر اساس مجوزهای لازم از جمله رعایت استانداردهای ۸۵ گانه اقدام به پیش فروش خودروهای خود کنند.

اسلام پناه در پاسخ به سوالی درباره خودروهای پیش فروش شده پس از مهلت اخذ استانداردهای اجباری از جمله پژو پارس، گفت: سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش‌ها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد.

وی در گفت‌وگوی تصویری با صدا و سیما با بیان این‌که یکی از مواردی که به تولید ارزش می‌دهد رضایت مصرف کننده از کیفیت کالاست، تصریح کرد: بنابراین تولید کنندگان خودرو نیز با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست به جای منتقل کردن نقص و ایرادها به دیگران موظف و مکلف به رعایت مقررات فنی و قوانین مصوب کشور هستند تا اعتماد عمومی را در این حوزه مضاعف کنند و مردم بتوانند آنچه را که برای خرید روی آن برنامه‌ریزی کرده اند به دست آورند و سازمان ملی استاندارد نیز به عنوان وکیل مردم در جهت برابر قانون عمل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا