انتقاد تند دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی از مسدود شدن حساب های برندهای ملی توسط صدا و سیما

ریال نیوز : دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی ایران از مسدود شدن حساب های چند برند ملی توسط صدا و سیما انتقاد کرد .

به گزارش ریال نیوز ، محسن نقاشی در جلسه نشست تخصصی شناسایی موانع تولید و راهکارهای رفع آنها که به دعوت و ریاست جلسه دکتر خداییان رئیس بازرسی کل کشور و با حضور وزیر کشاورزی، وزیر کارو اموراجتماعی، معاون وزیر صنایع دکتر برادران و جمعی از تشکل ها و تولید کنندگان برگزار شد با بیان این که در حال حاضر اداره کل های دولتی رقبای بخش خصوصی هستند و هیچ تعاملی با تولید کننده ندارند افزود : یک مورد بسیار کوچک بالغ بر پنجاه روز فدراسیون صنایع غذایی و تولید کنندگان را از کار و تولید ساقط کرده است و در این راستا برای معاون دادستان کل کشور از ستاد تسهیل کشوری و استان تهران ،سرمايه گذاری اداره بازرسی کل کشور، معاون وزیر صنایع ، سرمايه گذاری وزارت کشور، معاونت سرمايه گذاری دفتر ریاست جمهوری ، دفتر اقتصاد مقاومتی ، بازرسی و بازرگانی و رئیس صدا وسیما درباره چک هایی که در جریان کرونا که وضعیت بد اقتصادی ایجاد شد و این چند شرکت بزرگ که جزو برندهای ملی کشور هستند و چک‌های آنها پاس نشد نامه ارسال شد .

وی ادامه داد : متأسفانه صدا وسیما چک‌ها را بدون در نظر گرفتن قرارداد برگشت زده است و کلیه حساب‌های این چند شرکت مسدود شده و عملا حقوق حدود هجده هزار کارگر معوق و خريد مواد اولیه و……… با مشکلات وحشتناکی روبرو شده و هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

نقاشی با بیان این که این چند شرکت با سابقه‌ های هفتاد ساله به نابودی کشانده شده اند از رئیس بازرسی کل کشور خواست که این معضل را شخصا با ریاست محترم صدا وسیما حل کنید .

وی با بیان این که خواسته این شرکت‌ها خارج از قانون نیست گفت
: حساب ها باز شود و طبق قرارداد گفتگو صورت گيرد و در اولین فرصت توسط هیات رسیدگی و چک‌ها مجددا اخذ شده و وجوه پرداخت شود .

نقاشی در این جلسه به عملکرد موفق قوه قصاییه در بخش حمایت از تولید اشاره کرد و افزود : سابق تولید کنندگان از قوه قضائیه وحشت داشتند اما امروز موانع و مشکلات خود را توسط قوه قضاییه رفع می‌کنند و از ادارات دولتی وحشت دارند که باعث تعطیلی و یا مشکلات کارخانه می‌شوند .

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی ایران با بیان این که قیمت‌های دستوری تولید را به ورشکستگی کشانده است تصریح کرد : مگر تولید کننده مواد اولیه را از دولت تحویل می‌گیرد که دولت قيمت تعیین کند دولت خود قيمت سوخت و انرژی را چند برابر کرده است و انتظار دارد تولید کننده اجناس را گران نکند قیمت ارز ثابت نیست و تولید کننده هر ساعت اجناس را گران‌تر تهيه می‌کند در همه دنیا قيمت را عرضه و تقاضا در یک بازار رقابتی تعیین می‌کند .

وی همچنین بهترین راهکار برای مهار تورم و خروج از وضع موجود را اجرای قانون محیط کسب و کار دانست و اظهار داشت : اگر وزارتخانه‌ها قبول کنند که تشکل‌ها ی تولیدی (نه تجاری ) با گوشت و پوست در گیر تولید هستند و با آنها مشورت کنند کشور از این بخشنامه های خام و یک روزه خلاص می‌شود و انرژی ها تلف نمی‌شود .

به گفته نقاشی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کارش را خوب انجام می‌دهد ولی چرا ادارات باید موانع ایجاد کنند که ستاد تسهیل آنها را رفع کند و کلی انرژی تشکل‌ها و تولید کنندگان و ستاد تسهیل صرف ندانم کاری‌هایی شود که ایجاد می‌کنند و در این پروسه ها ی زائد مطمئنا خسارت از آن تولید کننده است .

وی با بیان این که ستاد تسهیل باید قبل از موانع باشد گفت : بخشنامه و تصمیم گیری ها قبل از آن‌که صادر شود باید در ستاد تسهیل برابر قانون محیط کسب و کار با حضور تشکل‌ها تصمیم گیری شود و هیچ وزارتخانه ای خلاف جهت قانون و یا منافع ملی و یا ضد تولید نتواند بخشنامه صادر کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا