خوردن گوشت سگ در کره جنوبی ممنوع شد

ریال نیوز : مون‌جائه‌این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی خواست که خوردن گوشت سگ، این سنت بحث برانگیز، ممنوع شود.

به نوشته روزنامه یواس‌ای تودی، سالانه حدود یک میلیون سگ برای مصارف غذایی در کره جنوبی کشته می‌شود. این اقدام در بین نسل‌های جوان چندان پسندیده و مورد نظر نیست اما این سنت همچنان میان نسل‌ قدیمی‌های کره طرفداران خود را دارد. طبق یک نظرسنجی اعلام شده است که ۸۴ درصد از مردم کره جنوبی گوشت سگ نمی‌خورند و ۶۰ درصد حامی ممنوعیت این سنت هستند.
این در نشست کابینه از کیم بوو کیوم، نخست وزیر کره جنوبی پرسید: آیا زمان آن نرسیده که مصرف گوشت سگ منع شود؟
مون، شهرت فراوانی در حمایت از سگ‌ها دارد و در مجتمع ریاست جمهوری خود چندین سگ دارد از جمله “توری” که خودش منجی او بوده است.
کره جنوبی قانون حفاظت از حیوانات را برای جلوگیری از کشتن سگ‌ها و گربه‌ها دارد گرچه که مصرف این گوشت این حیوانات در رستوران‌ها ممنوع نیست. در فرهنگ کره، مصرف گوشت سگ ویژگی اساطیری دارد و این باور وجود دارد که گوشت سگ قدرت مردانگی را افزایش می‌دهد. دولت کره به علت ترس از واکنش سنت ‌گرایان، این قانون را اصلاح نکرده است.
مصرف گوشت سگ بدنامی زیادی برای کره جنوبی بخصوص در رخدادهای بین‌المللی نظیر المپیک ۲۰۱۸ داشته است. بخش ورزشی یو اس ای تودی حتی در آن سال تصاویری از نگهداری تعداد زیادی سگ در یک قفس قبل از کشتن آنها منتشر کرد.

کیم جون وون، رئیس نهاد حفاظت از حقوق حیوانات گفت: اگر مردم کره، خوردن گوشت سگ را متوقف کنند، هیچ بازاری برای خرید و فروش وجود نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =

دکمه بازگشت به بالا