ناامنی فضای کسب‌وکار و مهاجرت به کشورهای همسایه

ریال نیوز : یک تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار، گفت: متأسفانه بعضی از مشکلات در حوزه اشتغال و عدم وجود فضای کسب‌وکار مناسب و امنیت شغلی موجب شده تا مهاجرت نیروی کار به کشورهای همسایه حتی در حوزه تأسیسات و خدمات نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش ریال نیوز، محسن حاج‌محمدی  درباره تأثیر بهبود فضای کسب‌وکار در تولید و بخش اقتصادی کشور گفت: یکی از مهم‌ترین آثار بهبود فضای کسب‌وکار در حوزه تولید و اقتصاد کشور بحث جهانی‌شدن است.

وی بابیان این موضوع که در سند چشم‌انداز بیست ساله کشور موضوعات داخلی برای رسیدن به موضوعات بین‌المللی مطرح‌شده است تا بتوانیم خود را ازلحاظ رشد اقتصادی در تراز بالایی در منطقه و در جهان قرار بدهیم، افزود: با مناسب‌سازی فضای کسب‌وکار می‌توان به سمت جهانی‌شدن حرکت کرد.

به عقیدهٔ این تحلیل‌گر حوزه کسب‌وکار مناسب بودن فضای کسب‌وکار ارتباط مستقیمی با بهبود شرایط اقتصادی کشور برای رسیدن به توسعه و اقتصاد پایدار دارد.

حاج‌محمدی بابیان این موضوع که یک بخشی از سرمایه‌های خُرد مردم را می‌توان در قالب شرکت‌های تعاونی یا شرکت‌های کوچک خانوادگی تجمیع کرد، عنوان کرد: اگر مردم بدانند آرامش در فضای کسب‌وکار کشور وجود دارد و با شروع یک فعالیت و کسب‌وکار در سال‌های آینده نیز با شرایط مناسب و پایداری مواجه خواهند شد علاوه بر توسعه تولید و رشد اقتصادی سطح رضایتمندی مردم از حاکمیت نیز افزایش خواهد یافت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این مورد که متأسفانه بعضی از مشکلات در حوزه اشتغال و عدم وجود فضای کسب‌وکار مناسب موجب شده تا مهاجرت نیروی کار به کشورهای همسایه حتی در حوزه تأسیسات و خدمات نیز افزایش پیدا کند،  اضافه کرد: یعنی مهاجرت نیروی کار ما به حوزه اقتصاد خُرد نیز کشیده شده است.

وی در پایان تأکید کرد: با بهبود بخشیدن به فضای کسب‌وکار کشور می‌توانیم ابتدا در اقتصاد خُرد و سپس در بحث اقتصاد کلان  با موفقیت‌های بسیاری روبرو شویم.

منبع : خبرگزاری میزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا