در فقر اقتصادی هفت نفر بالای ۱۰۰ دستگاه خودرو دارند

به گزارش ریال نیوز، مالک شریعتی نیاسری در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها نسبت به عقب ماندگی در شاخص عدالت تاکید داشته‌اند گفت: این یک شعار نیست یک حقیقتی است که با بحث شدت مصرف انرژی مرتبط است.

وی درباره عدم تحقق برنامه ششم که درباره به یک دوم رسیدن شاخص شدت انرژی مربوط است گفت: در نرسیدن به این شاخص همه مقصر هستیم. قانون اصلاح مصرف، مصوب سال 89 به اجرا نرسیده و هنوز هم برخی از مواد آن آیین‌نامه اجرایی ندارد متاسفانه مجلس هم در این باره نظارت مناسبی نداشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر شاهد توزیع ناعادلانه یارانه‌ها هستیم گفت: در حال حاضر وضعیت توزیع یارانه‌ها به نحوی است که طبقات برخوردارتر بیشتر از یارانه‌ها بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: دهک‌های کم درآمد و پایین جامعه که باید برخورداری بیشتری از یارانه‌ها داشته باشند کمترین سهم را در این یارانه دارند. به طوری که در حال حاضر فاصله بهره‌مندی دهک‌های با درآمد بالا از بهره‌مندی یارانه‌ها 30 برابر دهک‌های کم درآمد است.

شریعت نیاسر تاکید کرد: این توزیع ناعادلانه یارانه در شرایطی است که در جنگ اقتصادی هستیم و برای کنترل این وضعیت نیاز به نظارت فرادستگاهی داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید یارانه خودرو و مسکن مازاد برای دهک‌های پردرآمد حذف شود، گفت: در حال حاضر هفت نفر در کشور بیش از صد دستگاه خودرو دارند و هزار نفر هم مالک بیش از 50 دستگاه خودرو در کشور هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه امروز اجرای ماده 12 قابل دفاع نیست، گفت:‌ از هدف‌گذاری صد میلیارد دلاری فقط یک درصد آن به اجرا رسیده است.

وی با انتقاد از وزارت نیرو در اجرای طرح برق امید گفت: برق امید که از سوی وزارت نیرو در حال اجرا است از آی بی تی واقعی فاصله دارد و آن را پوشش نمی‌دهد.

شریعت نیاسر همچنین با اشاره به پیشنهاد افزایش تعرفه حق انشعابات در مناطق بالاشهر تهران گفت: ‌نباید تعرفه حق انشعابات برق، آب و گاز در منطقه‌ای مانند نیاوران با مناطقی مانند نازی‌آباد یکسان باشد و ما این پیشنهاد را به وزارت نیرو داده‌ایم و آنها هم موافقت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا