حمایت ارشاد از حرفه ای شدن رسانه ها

ریال نیوز : معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می کنیم، گفت: در تلاشیم با ارز نیمایی کاغذ وارد کشور شود.

به گزارش ریال نیوز، فرشاد مهدی پور در جمع اصحاب رسانه همدان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نشریه، چند تشکل صنفی فعال و جمعی از فعالان رسانه‌ای در همدان وجود دارد، گفت: در کشور مجموعه‌ای از مسائل عمومی در حوزه رسانه داریم که البته، چالش‌های ما چالش‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه قبول ندارم که عده‌ای می‌گویند که سال‌ها است که مشکلات را مطرح کرده‌ایم و نتیجه نداده است، اضافه کرد: بنده تغییرات زیادی را در سال‌هایی که با رسانه‌ها کار می‌کنم، حس کرده‌ام.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به معافیت‌هایی که به رسانه‌ها داده می‌شود، مطرح کرد: روند از نظر من در حوزه رسانه‌ها رو به جلو است.

مهدی پور ادامه داد: بیمه صندوق هنر بیمه‌ای نیست که شامل مشاغل سخت و زیان‌آور باشد، کسی که متولی امر رسانه می‌شود و از ما جواز می‌گیرد، تضمین کرده که اهالی رسانه خود را بیمه می‌کند.

وی تصریح کرد: علت ناپایداری این شغل، این است که شیوه نامه‌هایی که هست از سوی مسؤلین رسانه‌ها به درستی به انجام نرسیده است.

این مسئول با اشاره به سرفصل بیمه پایه فعالان رسانه، گفت: این موضوع باید از سوی مدیران رسانه‌ها به انجام برسد.

مهدی پور یادآور شد: بحث کاغذ از نیمه دوم سال گذشته وجود داشته و حال به بحث ورود پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا، دو بحث وجود دارد؛ در سال‌های ۹۷ تا امسال ۱۵۰ هزار تن کاغذ به استان تخصیص داده‌ایم و حال نیز در تلاشیم با ارز نیمایی کاغذ وارد کشور شود و توزیع شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید چاره‌ای در عرصه کاغذ دولتی اندیشید اما در بحث کاغذ هیچ واسطه‌ای نداریم.

وی با تاکید بر این که اگر اداره کلی در استان همدان جدا از تعرفه ما توزیع آگهی داشته باشد، تخلف است، گفت: امروز تیراژها کاهش پیدا کرده، ما هم به خاطر مشکلات کرونا، از برخی ضوابطمان عدول کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان پیگیری شود، اضافه کرد: سامانه تحفه در صورت تأمین اعتبار با کارمزد پایین ابلاغ می‌شود اما هم اکنون اهالی رسانه می‌توانند از سامانه کارا به صورت ۱۲ درصد برای دریافت تسهیلات استفاده کنند.

مهدی پور در خصوص درخواست برای غربالگری خبرنگاران و نظام صنفی رسانه نیز گفت: توجه به نظام صنفی رسانه‌ها و غربالگری خبرنگاران در دستور کار هستند اما تاکنون، رسانه‌ها مانع از تصویب این روند شده‌اند؛ چنانکه این قانون تا الان سه بار بازنگری شده است.

وی در خصوص خانه مطبوعات نیز گفت: برای خانه مطبوعات هم کمبود بودجه داریم اما بحث آن در دستور کار است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم، مطرح کرد: اگر رسانه‌ای در استان کم برخوردار بود؛ اما رسانه‌ای مؤثر بود، نباید از آنها حمایت شود؟

مهدی پور در پایان خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: شکواییه ها از رسانه‌ها با دستور استاندار و با پیگیری مدیرکل ارشاد همدان پیگیری و اصلاح شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا