هزینه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیاردی برای زیرساخت‌های ایلام

ریال نیوز : استاندار ایلام گفت: طی دو سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، دکتر «حسن بهرام‌نیا» در دیدار با طلاب، روحانیون و فضلای ایلامی مقیم قم در محل مجمع نمایندگان، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این‌که مردم ایلام بار دیگر با مشارکت حداکثری در انتخابات خوش درخشیدند و از آزمون بزرگ انتخابات سربلند بیرون آمدند، اظهار کرد : استان ایلام با حدود ۵۴ درصد مشارکت در انتخابات در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفت که شکرانه این نعمت، خدمت صادقانه به مردم است.

وی به حضور پُرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود : مردم این استان با حضور پُرشور خود در انتخابات تراز بالای فرهنگی خود را نشان دادند و مسئولان هم تسهیل‌گری کردند. استان ایلام در بحث پیکربندی رتبه نخست کشور، در بحث آغاز و آمادگی فرآیند انتخابات رتبه دوم و در بحث مشارکت در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گرفت که نتیجه اعتمادسازی مردم، تبیین و بیان دستاوردها، ولایت‌مداری و پای‌بندی مردم به نظام بود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: دشمن با همه ساز و کارهای خود برای کم‌رنگ کردن انتخابات در ایران اسلامی وارد میدان شد و تلاش داشت با حربه‌های مختلف، قدرت نرم نظام و دیپلماسی کشور را تضعیف کند اما مردم با حضور پُرشور در انتخابات بار دیگر حربه‌های دشمنان را خنثی کردند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد : به تن کردن ردای خدمت در ایلام یک افتخار بزرگ است و با توجه به این‌که خدمت در ایلام خدمت به خادمان پایتخت زوار سیدالشهدا(ع) است این خدمت یک موهبت بزرگ الهی است.

وی با بیان این‌که مردم این استان، خالق حماسه‌های متواتر بعد از انقلاب هستند که نمونه این حماسه‌ها دفاع مقدس، اربعین و مشارکت بالا در انتخابات است، ادامه داد : استان ایلام مهد مقاومت و سلحشوری بود و مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس خم به ابرو نیاوردند و تمام قد ایستادگی کردند و شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

استاندار ایلام تصریح کرد : خداوند متعال به این استان عنایت داشته است؛ قرارگیری ایلام به عنوان گذرگاه عتبات عالیات موجب شد که در نگاه کلان کشور، استان ایلام مغفول نماند. در حال حاضر ایلام نگین فرهنگی کشور است و سالیانه حدود ۱۰ میلیون نفر و فقط در اربعین امسال حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند و مهمان‌نوازی مردم ایلام موجب شد روز به روز استقبال مردم از مرز مهران بیشتر شود و خاک پای زوار توتیای چشم ما باشد.

بهرام‌نیا تأکید کرد : طی دو سال اخیر اربعین مدیریت شد و در اوج گرمای بالای ۵۰ درجه، هیچ‌گونه تلفاتی نداشتیم و به فضل خداوند متعال با عنایت ائمه معصومین(ع) و حمایت دولت و مردم، اربعین باشکوه برگزار شد و میدان‌داری مردم و مسئولین رمز موفقیت در اربعین بود. در اربعین‌های گذشته زوار تا ۱۵ ساعت در ترافیک بودند اما در حال حاضر بدون هیچگونه ترافیکی مردم تردد می کنند.

وی با بیان این‌که اربعین یک موهبت الهی برای استان ایلام بوده است، گفت: طی دو سال اخیر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد استان شد که ۵ هزار میلیارد فقط صرف راه‌های منتهی به مهران شد که برای رفاه حال زوار، امسال ۸۶۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد : در بحث فرهنگی، اربعین موزون کننده اخلاق و معنویت است و استان ایلام به نگین فرهنگی کشور و پایتخت خادمان زوار عتبات عالیات تبدیل شده است.

وی با اشاره به این‌که از همه تجربیات خود برای استان ایلام بهره گرفته‌ایم، گفت: از تمام اندوخته‌های علمی و تجربی خود و صاحب‌نظران و متخصصان مختلف استفاده کردیم که استان ایلام در ریل توسعه قرار گیرد و در راین راستا شبانه‌روزی تلاش کردیم که مصداق بارز آن ثبت حدود ۱۰۰ سفر شهرستانی در روزهای تعطیل و پایانی هفته است. در پایان هر سفر شهرستانی با مردم دیدار داشتیم و در این دیدارها مردم از سلایق و طیف‌های مختلف، پیشنهادات و انتقادات خود را طرح می‌کردند.

استاندار ایلام با اشاره به ابرپروژه‌ سامانه‌ گرمسیری، گفت: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

بهرام‌نیا ادامه داد : برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ ۲ متر و ۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی(بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

استاندار ایلام اضافه کرد : برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ آب پشت سد کنجان چم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول بیش از ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ بهره‌برداری است و پس از ریزش بخشی از گالری(تونل مصنوعی بتنی)، با تمامی ظرفیت استان تلاش می‌شود در سفر رییس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده‌ عالی دولت در استان با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن(پتروشیمیایی) گفت: خوراک پارک پلی‌پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود. با راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی در مهران ۲۵۰۰ نفر مشغول به‌کار می‌شوند که اخیرا تفاهمنامه‌ سه‌جانبه‌ی اجرای این پارک در کیش به امضا رسید.

استاندار ایلام عنوان کرد : پتروشیمی هلیلان ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پتروشیمی دره‌شهر با اخذ مجوزها به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

نماینده‌ عالی دولت در استان همچنین با اشاره به انتقال پرونده‌ مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام نیز یادآور شد: در شش ماهه‌ نخست سال جاری، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده از قِبَلِ انتقال پرونده‌ مالیاتی به استان تزریق شده است و در شش ماهه‌ دوم این مبلغ ارتقا خواهد یافت و در مجموع سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این طریق وارد استان می‌شود.

وی به خلع‌ید مالک کشتارگاه دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: نگاه این دولت فسادستیزی است. برخی‌ها سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان به کسی واگذار کردند که اصلا اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه‌ی کشتارگاه را به صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: خوشبختانه در این دولت با نگرش فساد ستیزی و پیگیری‌های انجام شده تلاش شد تا کشتارگاه از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگردد که این مهم محقق شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا