8.4 میلیون خانوار در کشور مشمول برق رایگان هستند

به‌گزارش ریال نیوز از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر رایگان شدن برق 30 میلیون نفر در کشور اظهار داشت: اصل این طرح در جهت اصلاح مصرف است و بر این اساس مصرف‌کنندگان در بخش خانگی به سه دسته «خوش مصرف‌ها» با حدود 16.5 میلیون مشترک خانگی، «کم‌مصرف‌ها» و «پرمصرف‌ها» تقسیم شده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون این طرح در بخش برق است و مصوبه هیات وزیران به ما دو ماه فرصت داده مقدمات اجرای آن را فراهم کنیم که برای کوتاه شدن زمان تلاش خواهد شد. اصل موضوع اطلاع رسانی و آموزش است. استارت‌آپ‌های زیادی در این زمینه فعال خواهند شد و صدا و سیما همکاری وسیعی خواهد داشت.

وزیر نیرو همچنین گفت: در موضوع آب هم باید جلوتر برویم ببینم چگونه می‌شود عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی برق یک واحد درمانی و بیمارستانی قطع نشد و این حاکی از آن است که هزاران خدمتگذار مردم در صنعت آب و برق مشغول فعالیت بودند و مردم قدرشناس این تلاش هستند.

وزیر نیرو همچنین اظهار داشت: آب و برق دو محصول بسیار مهم در هر جامعه‌ای است که ارتباط مستقیم با رفاه، آسایش، امنیت خاطر و سلامت مردم دارند . در منطقه ما به لحاظ وضعیت اقلیمی که منطقه‌ای خشک و نیمه خشک است، اهمیت این موضوع بیشتر و این نیاز در تابستان شدیدتر احساس می‌شود، شرایط کرونایی هم موضوع را خیلی مهم می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه با همراهی مردم بویژه در ماه‌های اخیر در مصرف آب و برق، توانستیم اوج بار برق را در یک تابستان نسبتا” طولانی و گرم با موفقیت پشت سر بگذاریم و نسبت به سال‌های قبل که همیشه این اوج بار حدود 5 درصد افزایش می‌داشت و ناچار بودیم برای تامین آن از مدت‌ها قبل یک سرمایه‌گذاری سنگین برای احداث نیروگاه‌ها داشته باشیم، اوج بار ما در تابستان امسال همانند سال گذشته تنها یک درصد افزایش داشت اما در عوض توانستیم انرژی بیشتری را عرضه کنیم.

وی یادآوری کرد: امسال در حالی که خیلی از کشورها حتی صنعتی دنیا به دلیل شرایط کرونایی و رکود و کسادی گزارش دادند 5 تا 25 درصد انرژی کمتری را مصرف کردند و بازار برای آن وجود نداشت در صنایع بزرگمان بیش از 11 درصد و عرضه انرژی در کل در کشور 4.5 درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یک =

دکمه بازگشت به بالا