عمران خان رد صلاحیت شد

ریال نیوز : کمیسیون انتخابات پاکستان، امروز (جمعه) عمران خان را بابت عدم شفاف سازی درباره هدایای دریافتی زمانی که نخست وزیر این کشور بود، رد صلاحیت کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیته پنج عضوی کمیسیون انتخابات پاکستان به ریاست “اسکندر سلطان راجه” با تصمیم جمعی اعضا، عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور را رد صلاحیت و اعلام کرد که او هیچ کرسی در پارلمان ندارد.

بر اساس این حکم، عمران خان بابت پنهان کردن جزئیات مربوط به هدایای دریافتی از چنین کشور در دوران نخست وزیرِی‌ سه ساله‌اش با اتهامات کیفری روبرو می‌شود.

در انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان که اخیرا انجام شد، عمران خان توانست شش کرسی از هفت کرسی مجمع ملی را کسب کند. وی برای کسب این پیروزی در سراسر پاکستان تجمعاتی برگزار کرده بود.

“حزب تحریک انصاف پاکستان” متعلق به عمران خان حکم را رد کرده و فراخوان اعتصاب سراسری علیه کمیسیون انتخابات داده است.

“اسد عمر”، یکی از رهبران این حزب و وزیر سابق در کابینه عمران خان گفت: کمیسیون انتخابات پاکستان هیچ اختیاری برای رد صلاحیت اعضای پارلمان ندارد. کمیسیون با این کارش قوانین را نقض کرده است.

وی افزود: هشدار می‌دهم که هیچ “فرمول منهای یک” به دست نمی‌آید و در دادگاه بالاتر شکایت خواهیم کرد. رهبر و روح یک حزب سیاسی دیگر برای افرادی که قدرت واقعی در کشور دارند و احتمالا فردی از درون حزب جایگزین آنها می‌شود، قابل قبول نیست.

در همین حال،‌ رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان نیز به مردم تاکید کردند تا در اعتراض به این تصمیم به خیابان‌ها بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا