واکنش رئیس انجمن انبوه سازان به تغییر رویکرد دولت در نهضت ملی مسکن

ریال نیوز : رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان از تغییر رویکرد دولت در ساخت نهضت ملی مسکن به واگذاری زمین انتقاد کرد.

به گزارش ریال نیوز ، سید محمد مرتضوی با بیان این‌که تغییر رویکرد از فرآیند ساخت به واگذاری زمین، رویکرد درستی نیست و به هیچ وجه این مسیر را مسیر درستی ارزیابی نمی کنیم. اظهار کرد: کارگزاران دولتی، هنگامی که به چالش‌ها و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن واقف شده و به این نتیجه رسیده اند که این طرح، طرح موفقی نیست، در بیان چشم اندازهای ترسیمی خود احتیاط می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی انبوسازان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: اساساً دیگر اثری از طرح مباحثی مانند ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم در گفتمان دولتمردان دیده نمی شود.

وی گفت: اکثریت کارگزاران دولت چنین بیان می‌کنند که اگر بتوانیم ۵۰۰ هزار واحد مسکن بسازیم توانسته‌ایم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم و برای بقیه (۳.۵ میلیون نفر) قرار است زمین به گروه‌های هدف واگذار کنیم.

مرتضوی ادامه داد: در دهه ۶۰ هم زمین‌های دولتی به تعاونی‌های مسکن واگذار شد تا آنها از امکانات خود و با استفاده از منابع شخصی مسکن بسازند، موضوعی که هرگز محقق نشد و بسیاری از آن زمین‌ها خرید و فروش شد.

این فعال صنعت ساختمان گفت: واگذاری زمین به تعاونی‌ها در دهه ۶۰ منجر به آن شد که تعدادی از سودجویان و دلال‌ها این زمین‌ها را که منابع متعلق به دولت و مردم بود را با قیمت پایین خریده و چند برابر به فروش برسانند و تنها ثمره این رویکرد سودجویی و رانت برای عده‌ای دلال بود.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان ادامه داد: تقلیل چشم انداز ترسیمی از ساخت چهار میلیون مسکن به ساخت ۵۰۰ هزار مسکن و واگذاری زمین به سایر متقاضیان یک انحراف بزرگ در نهضت ملی مسکن تلقی می‌شود که به سبب ناتوانی در تامین مالی این طرح رخ داده است.

منبع : بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا