پیشرفت صنایع قزوین در شرایط تحریم

ریال نیوز : رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: توسعه صنعتی و موفقیت های بدست آمده در بخش تولید و صنعت استان مدیون کار تیمی، همکاری و تعامل خوب مدیران اقتصادی و صنعتی است.

به گزارش ریال نیوز، عصر یکشنبه در مراسمی که با حضور علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، افضلی رئیس سازمان صمت ، عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی در سالن اجتماعات سازمان صمت استان برگزار شد، رضا صفاری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین معرفی شد.

عزیزاله افضلی در این مراسم اظهارداشت: در شرایطی که دچار تحریم و تنگنا بودیم خوشبختانه در استان در پیشرفت صنایع دستاوردهای خوبی داشتیم که بخشی از آن ناشی از تعامل سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی است.

وی بیان کرد: مدیران صنعتی و اقتصادی در استان دنبال یک هدف واحد و حمایت از تولید بودند و این همکاری و کار هدفمند موجب شد سختی ها را تحمل کنیم و به نتیجه هم برسیم.

افضلی تصریح کرد: اقدامات خوبی در شهرکهای صنعتی استان قزوین با مدیریت آقای خانپور انجام شد و کارها تیمی بود و مدیریت واحد به نتیجه بخش بودن کارها کمک کرد.

وی اظهارداشت: امروز شاهد رشد نرخ سرمایه گذاری در شهرکها و توسعه صنایع در استان هستیم و رویکرد آتی شرکت با حضور مدیریت جدید بهتر خواهد شد زیرا انتخاب مدیری از داخل مجموعه شهرکهای صنعتی که به صورت پلکانی در رده های مدیریتی قرار گرفته و تجربه کسب کرده حتما در پیشبرد امور بسیار موثر خواهد بود.

توجه به صنایع های تک در اولویت است
رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: یکی از مباحث مهم مغفول مانده در استان توجه بیشتر به توسعه صنایع های تک است هرچند فرصت سرمایه گذلری زیاد است اما برای توسعه صنایعی که الزامات محیط زیستی را رعایت کند و سبز باشد باید جدی تر باشیم و بتوانیم ظرفیت های بالقوه صنایع مستقر در شهرک های صنعتی را با بهره وری افزایش دهیم.

وی گفت: استان قزوین با قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب، یک فرصت مناسب برای توسعه و اشتغال ایجاد کرده که باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: بیش از ۵ سال و شش ماه در خدمت صنعت استان بودم و تلاش شد با جذب سرمایه گذار به توسعه استان و اشتغال و تولید توجه جدی شود.

وی بیان کرد: در شهرک ها و نواحی صنعتی استان بیش از یک هزار و 67 قرارد صنعتی منعقد شد که ۷۴۶ قرارداد در این ۵ سال امضا شد.

خانپور یادآورشد: حدود یک هزار هکتار زمین صنعتی با کمک استانداران برای توسعه فعالیتها در اختیار ما قرار گرفت که واگذار شد و در حال حاضر ۶۰۰ هکتار زمین صنعتی هم در اختیار داریم که به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولیت منطقه ویژه اقتصادی استان به شرکت شهرک ها واگذار شده که مدیریت و ساماندهی آن کار مهمی است که می تواند به تحول اقتصادی استان کمک کند.

خانپور بیان کرد: همچنین ساخت تصفیه خانه لیا، خریداری ۸۱ مگاوات برق، تامین 90 لیتر بر ثانیه آب و آغاز ساخت ۴ پست ۶۳ کیلو ولت و ساختمان جدید اداری شرکت در 3600 متر زیربنا از کارهای مهم این شرکت است.

اجرای 450 میلیارد تومان کار زیرساخت
مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: بیش از۴۵۰ میلیارد تومان در تامین زیرساختها هزینه شده است.

وی از خبرنگاران و رسانه های گروهی استان در انعکاس خبرهای صنعتی استان و نیز بازدیدهای مستمر هفتگی از صنایع تشکر و قدردانی کرد.
پازوکی نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان هم به نمایندگی از صنعتگران از خدمات 5 ساله مدیرعامل سابق تشکر کرد.

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات مدیرعامل سابق، رضا صفاری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا