رئیسی طرح های وزرات ارتباطات را افتتاح کرد

ریال نیوز : رئیس‌جمهور تاکید کرد: کشور امروز در هر سه حوزه مغز افزار، نرم افزار و سخت افزار به نقطه بسیار خوبی رسیده‌ است.

به گزارش ریال نیوز ، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه همزمان با روز جهانی ارتباطات در آیین افتتاح ۶ پروژه ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای این طرح‌ها و بهره‌برداری از این دستاوردها را مایه افتخار توصیف و تصریح کرد:‌ دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است.

رئیس جمهور افزود: دستاوردهایی مثل برق و تلفن نیز از دستاوردهای فناورانه بشری است، اما اولا فراگیر شدن آنها زمان بسیاری به طول انجامید ولی فناوری‌های ارتباطی خیلی سریع فراگیر شدند و دوما فناوری‌های ارتباطی همه لایه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و امروز جزو متن زندگی انسان شده است.

رئیسی با اشاره به اهمیت پیشرفت در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا چندی قبل در عرصه فناوری ارتباطات صرفا مصرف کننده بود اما امروز با تلاش مجاهدانه دانشمندان جوان کشور در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری گفت: آنچه امروز در این نمایشگاه و نیز در جریان افتتاح پروژه‌های اجرا شده مشاهده کردیم که حاصل ضمیمه کردن دانایی به توانایی است، بسیار قابل تقدیر و مایه امیدواری بود اما قطعا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.

رئیسی در ادامه با قدردانی از زمینه‌سازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مشارکت موثر و سازنده تشکل‌های تخصصی و فعالان بخش خصوصی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فعالیت‌های این عرصه خاطرنشان کرد: احساس مشارکت واقعی فعالان و متخصصان عرصه فناوری‌های ارتباطی در فعالیت‌های این بخش، احساس بسیار سازنده‌ای است که اندیشه و انگیزهای آنان را در راه رشد و تعالی این عرصه به کار می‌گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: این مشارکت سازنده تاکنون نیز باعث ایجاد رقابت سالم و سازنده در مسیر ارتقای کیفی دستاوردهای این بخش شده و این همان چیزی است که در همه عرصه‌های کشور به آن نیاز داریم. دولت باید در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد و زمینه مشارکت واقعی و سازنده بخش خصوصی در همه فعالیت‌ها فراهم شود.

دکتر رئیسی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به لزوم توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه گفت: رهبری تاکید دارند که پیشرفت کشور در گرو کارهای دانش‌بنیان است. اگر نگاهی به همین کشورهای همسایه و نزدیک خود بیاندازیم خواهیم دید که برخی از آنها به خوبی ارزش و اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت و درآمدزایی پی برده و در این عرصه گام‌های خوبی برداشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا