رشد قیمت طلای سیاه با افزایش ریسک‌های سیاسی

به گزارش ریال نیوز، جنگ تجاری بین چین و آمریکا وارد مرحله جدید شده است. دیروز آمریکا چین را به پایین نگه‌داشتن ارزش یوآن و دستکاری در قیمت‌گذاری آن متهم کرد. در مقابل چین نیز اعلام کرد واردات غله و محصولات کشاورزی را از آمریکا محدود می‌کند. با این حال افزایش ریسک‌های سیاسی باعث شده تا بازار نفت با رشد قیمت همراه شود.
در شرایط فعلی علاوه بر ماجرای نفتکش‌های کوچک و بزرگی که در گوشه و کنار دنیا به دلایل مختلف توقیف یا متوقف شده‌اند،‌ خروج آمریکا از توافق با روسیه در مورد موشک‌های هسته‌ای نیز نگرانی‌های سیاسی را افزایش داده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به آمریکا هشدار داده که مسکو در صورت تولید موشک‌های هسته‌ای جدید از سوی واشنگتن، به اقدامی مشابه دست خواهد زد.
از سوی دیگر پایین‌آمدن قیمت نفت در کنار کاهش نرخ بهره در آمریکا،‌ سوداگران را به این بازار هدایت کرده است تا با امید سود بیشتر با خرید در قیمت‌های پایین وارد بازار شوند.
همین امر سبب افزایش تقاضا در بازار و تقویت قیمت‌ها شده است.
بر همین اساس امروز قیمت نفت برنت با رشدی ۶۳ سنتی،‌ بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد و روی عدد ۶۰ دلار و ۴۴ سنت ایستاد. نفت شاخص آمریکا نیز ۵۸ سنت بالا رفت و ۵۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا