چوب حراج بنیاد شهید به شرکت سرمایه گذاری سبحان

به گزارش ریال نیوز؛بنیاد شهید و امور ایثارگران 2 سال پیش و دقیقا پیش از جهش در شاخص بورس تهران، در یک فروش حیرت آور؛ شرکت سرمایه گذاری سبحان را اقساطی به قیمت 300 میلیارد تومان فروخت، درحالیکه هم اکنون 5000 میلیارد تومان ارزشگذاری شده است.

درحالیکه همه برآوردهای کارشناسی نشان می داد، پس از افزایش نرخ ارز و صعود تورم؛ همه بازارها اصلاح قیمتی می خورند، بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت سرمایه گذاری سبحان زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر را به یک خریدار دو تابعیتی هدیه کرد!

زمان وگذاری این شرکت سودده در بدترین زمان ممکن انجام شد که نشان می دهد نهادهای نظارتی می بایست گزینه خلع ید از مالک جدید را به دلیل ابهام های فراوان در دستور کار قرار دهند.

بنیاد شهید درحالی اقدام به چنین حاتم بخشی از جیب خانواده شهدا کرده است که معوقات باقی مانده از سال 1393 را تاکنون به قیمت گذشته و بدون به روزرسانی پرداخت و عملا 90 درصد دارایی این قشر محروم را نابود کرد.

اگرچه نهادهای نظارتی به موضوع واگذاری سبحان ورود کرده اند، اما هنوز خبری از ابطال معامله و بازگرداندن این دارایی ارزشمند به سازمان اقتصاد کوثر نیست و این شرکت در تملک فرد دو تابعیتی قرار دارد.

باتوجه به اینکه سیاست سازمان اقتصادی کوثر بر حفظ شرکت های سودده و فروش شرکت های زیانده بوده است، فروش شرکت سودده سبحان یک تخلف قانونی از سیاست های کلان بنیاد شهید هم محسوب می شود.

فروش سبحان در دوران ریاست محمدعلی شهیدی انجام شد، اما سعید اوحدی هم علیرغم نمایش های مکرر و ادعای خدمت به جامعه ایثارگران، در قبال این واگذاری مشکوک از هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا