رونمایی از پروژه اتصال ایران به بازار فرهنگی روسیه

دکتر امیر محمود زاده مدیر عامل انجمن دوستی ایران  و روسیه در گفتگو با خبر نگار ریال  نیوز اظهار داشت : پروژه فرهنگی ایران و روسیه  نماد ارتباط  دو  طرفه دو ملت است که عامل تعمیق دوستی میان دو کشور است .

مدیر عامل  انجمن دوستی ایران و روسیه افزود : در حوزه فرهنگ و ادبیات  و رفتار شناسی حوزه هنر است.

وی افزود : مهمترین نگاهی که مابین پل دوستی ایران  و روسیه مطرح است مودت  و ارتباط بین دو ملت ایران  و روسیه  است .

محمود زاده تسریع کرد : یکی از پروژه های فرهنگی در سال ۱۴۰۰ موضوع توسعه پل فرهنگی و فکری  بین ایران و روسیه به منظور فرهنگ سازی  و ایجاد کریدور اجتماعی  بین مردم دو کشور است .

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه با تاکید بر این نکته که انجمن دوستی ایران و روسیه  یک انجمن غیر سیاسی وغیر دولتی است تصریح کرد :  اتصال بازارهای ایران  و روسیه  باعث ایجاد برادری و ارتباط بیشتر بین دو ملت و در نهایت منجر به ایجاد کریدور  صادرات بار و کالا و تجارت  وتوسعه فرهنگ و هنر بین دو  ملت می شود.

وی ادامه داد : این پروژه فرهنگی در مدت ۹ ماه بین ایران و روسیه انجام خواهد شد.

محمود زاده وی افزود : در همین راستا تیم ها و کار گروه ها و کمیته های این پروژه فرهنگی شکل گرفته  و از امروز روند اجرایی این طرح آغاز می شود .

دبیر انجمن دوستی ایران  و روسیه در پاسخ  به این سوال که در ارتباط با کشورهایی مانند : روسیه عملکرد گذشته روسیه  در مورد نقش مهمی به نگاه مردم  در توسعه  بین دو کشور دارد،  عنوان کرد :

حوزه هایی همچون گردشگری و سینما نقش مهمی در راستای بهبود و از بین رفتن تاثیر روابط منفی روسیه با ایران در بین مردم دارد .

وی در ادامه گفت: یکی پروژه های مهم انجمن دوستی ایران و روسیه حمایت و برنامه ریزی در قالب تولید یک فیلم سینمایی مشترک به منظور ایجاد یک رابطه دوستانه بین مردم ایران و روسیه  است .

محمود زاده افزود: این کار باعث تلطیف ذهنیت  مردم ایران در مورد مباحث شوروی سابق و روسیه می شود .

وی تصریح کرد : عرضه واکسن اسپوتنیک V توسط روسیه به ایران نقش به سزایی  در توسعه روابط  دوستانه بین دو کشور دارد .

وی با اشاره به این موضوع که روسیه شریک استراتژیک ایران در شرایط  سخت  است؛  درباره چشم انداز آینده روابط بین ایران و روسیه عنوان کرد : با توجه به مباحث فرهنگ و زبان و ادبیات روسی  و آموزش زبان فارسی در روسیه و موضوعات اقتصادی همانند مسائل اقتصادی حوزه اوراسیا و انرژی  و تجارت، گسترش روابط فرهنگی دارد.

مدیر عامل  انجمن دوستی ایران و روسیه  درباره آموزش زبان روسی  در ایران گفت : در حال حاضر دوره های آموزش زبان (پاد فک) به صورت رایگان توسط این انجمن برای دانش آموزان و دانشجویان  و زبان آموزان در قالب یک دوره حداقل ۶ ماهه ؛ به صورت روزانه ۸ ساعت تدریس ، شامل : ۴ ساعت تدریس مستقیم استاد و ۴ ساعت آموزش به صورت همکاری و   فعالیت دانشجویان و زبان آموزان برای حداقل نیازهای آموزشی آنها از سوی این به متقاضیان ارائه می شود.

محمود زاده گفت : آموزش زبان روسی در ایران با همکار دانشگاههای روسیه  و با اطلاع سفارت روسیه در ایران انجام می شود ؛ زیرا شرط  حضور  در دانشگاههای روسیه داشتن دیپلم  و یا گذراندران آموزش زبان روسی ( پاد فک ) است .

وی درپایان گفت:  زبان فارسی هم در حال گسترش در روسیه  است؛ به طوریکه در مراکز زبان آموزی  و آکادمی ها به غیر فارسی زبانان در حال توسعه است .

[در ادامه بهرام صلواتی کارشناس مسائل روسیه در مراسم رونمایی  از طرح اتصال ایران به بازارهای فرهنگی روسیه گفت : یکی از المان های مهم در ارتباطات اصلی استفاده از نیروی کار جوان است .

صلواتی ادامه داد : متاسفانه تحریم ها مشکلاتی در همه  زمینه ها  اعم از روابط فرهنگی ؛ اقتصادی  و اجتماعی  برای ما ایجاده کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط حدود ۴ تا ۵ کریدور  بیشتر باقی نمانده است ادامه داد : ارتباطات  از طریق  نیروی انسانی جوان برای کار و تحصیل نقش بسزایی در  توسعه روابط بین کشورها  دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا