برگزاری نخستین جشنواره «کیش بهشت خانواده»

ریال نیوز : نخستین نشست جشنواره ملی «کیش بهشت خانواده» با حضور سرپرست معاونت هنری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امروز یکشنبه (28 آبان‌ماه) در این جزیره برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور در این نشست گفت: برای انتقال پیام به سه رکن «محتوا، قالب و مخاطب» نیاز داریم. از این‌رو، باید شرایط جزیره کیش را بسنجیم و کیش‌وندان را بشناسیم و رویدادهایمان را طوری طراحی کنیم که یا ارتقاء نشان جزیره را به همراه داشته باشد یا در مسیر اعتلای فرهنگ کشور باشد.

فاطمیان‌پور افزود‌: در طراحی برنامه‌های فرهنگی، خانواده و پاسداشت آن از کلید واژه‌های ما در جزیره کیش است و شعار «کیش، بهشت خانواده» منطق با این شعار. متاسفانه در این حوزه، محتوای قابل استفاده به زبان روز، بسیار کم دارد و می‌طلبد هنرمندان در این راستا حرکت کنند.

وی ادامه داد: رویداد «کیش، بهشت خانواده» در سه شاخه «عکس، پوستر و فیلم 100 ثانیه‌ای» طراحی شده و یک رویداد کشوری است. بنا داریم، اختتامیه هر رویداد را با افتتاحیه رویداد دیگری در حوزه «کیش بهشت خانواده» گره بزنیم.

سرپرست معاونت هنری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: برای ارتقای فرهنگ کیش تلاش می‌کنیم تا جذابیت‌هایی غیر از ساحل بکر و طبیعت زیبا نظیر فرهنگ درست رانندگی و حفظ طبیعت توسط کیش‌وندان تداوم یابد.

در ادامه، دبیر اجرایی جشنواره هم گفت: از 22 مهر، فراخوان جشنواره در سه بخش منتشر شده است.

بابک عامل افزود: سعید یکه‌دهقان، سعید زاهدی، عالمه خسروی‌کتولی و مهدی گردآفرید، اعضای شورای سیاستگذاری را تشکیل می‌دهند.

عامل اضافه کرد‌: مهدی جمالیان، دبیر بخش فیلم و حسین تهوری، دبیر بخش عکس است و دبیر طراحی پوستر هم به زودی اعلام می‌شود.
دبیر اجرایی جشنواره «کیش بهشت خانواده» یادآور شد: همه هنرمندان بالای 18 سال می‌توانند در این رویدادها شرکت کنند و مهلت ارسال آثار تا 22 آذرماه است. جزئیات فراخوان هر بخش در تارنمای https://festival.kish.ir/ درج شده است.

عالمه خسروی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره هم یادآور شد: نرخ سواد و اشتغال بانوان جزیره کیش از میانگین کشوری بالاتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا