زاکانی شهردار تهران شد

ریال نیوز : انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت در جلسه امروز شورای شهر تهران به رای گذاشته شد و در نهایت وی با کسب ۱۸ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

به گزارش ریال نیوز ، در پایان جلسه شورای شهر تهران مصوبه رأی گیری برای انتخاب شهردار تهران به بحث گذاشته شد.

در ابتدا ناصر امانی گفت: برابر مصوبه هیأت وزیران شورا موظف است یک ماه پس از رسمیت یافتن شهردار خود را انتخاب کند و کسانی با شرایط خاص ازجمله ۹ سال سابقه مدیریت ارشد و مدرک رشته تحصیلی مرتبط می‌توانند انتخاب شوند.

وی افزود: رشته تحصیلی آقای زاکانی پزشکی است و ارتباطی با حوزه شهری ندارد. لذا شورا موظف به بررسی احراز شرایط است.

امانی خاطرنشان کرد: بیاییم در اولین مصوبه خودمان قانون را اجرا کنیم و هیچ مصوبه‌ای خلاف قانون تصویب نکنیم. در هفته‌های گذشته وزیر کشور به دلیل تخلف در انتخاب شهردار حائز شرایط از مجلس کارت زرد گرفت.

عضو شورای شهر تصریح کرد: لذا اجازه بدهیم مجلس نیز این امر را تأیید کند و در صورت تأیید شرایط تحصیلی آقای زاکانی ایشان را در روز سه شنبه انتخاب کنیم.

سپس پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر گفت: ما دیروز صحبت کردیم و همه صحبت‌ها شد. اینکه روز گذشته هم پیمان شویم اما روز بعد سخنان دیگری بزنیم درست نیست.

وی تاکید کرد: به نظر بنده ما باید روال را انجام دهیم لذا ما رأی خود را می‌دهیم و سپس اگر وزارت کشور تأیید نکرد کار دیگری را انجام خواهیم داد.

در ادامه هاشمی تشکری گفت: نکته آقای امانی یک مسئله قانونی بود و اگر قرار است در اولین تصمیم گیری شورا قانون شکنی کنیم ظلم به مردم است.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم بگوییم که به آقای زاکانی رأی نمی‌دهیم بلکه می‌خواهیم قانون مداری خود را محک بزنیم. لذا برای حفظ قانون باید کمی صبر کنیم چراکه اگر در اولین جلسه قانون شکنی کنیم، این نشان تا پایان دوره بر پیشانی ما خواهد بود.

در ادامه علیرضا نادعلی عضو شورای شهر گفت: در جلسات گذشته به اندازه کافی درباره رأی به انتخاب شهردار تهران صحبت شد و جلسات فوق العاده برگزار کردیم لذا درخواست بنده انجام رأی گیری است.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر گفت: پیشنهاد بنده عدم رأی گیری در امروز است و بگذاریم پس از اصلاح مصوبه هیأت دولت رأی گیری را انجام دهیم.

در ادامه پیشنهاد تعویق رأی گیری انتخاب شهردار به رأی گذاشته شد که با ۵ رأی موافق تعویق رأی گیری تصویب نشد.

سپس انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار پایتخت به رأی گذاشته شد و در نهایت وی با کسب ۱۸ رأی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا