پیام قائم مقام جامعه اسلامی فرهنگیان به مناسبت روز خبرنگار

ریال نیوز : قائم مقام جامعه اسلامی فرهنگیان کشور طی پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش ریال نیوز، متن پیام سید کاظم خادمی بدین شرح است :

خبر، نگار تو بوده ای خبرنگار غیور!
به مرگ سرخ تو حق خبر ادا شده است

رسانه‌ها و مطبوعات به‌عنوان رکن آگاهی‌افزایی و اطلاع رسانی در مسیر توسعه جامعه، جایگاه والایی دارند و نقش اهل قلم و خبرنگاران در این روند اهمیت ویژه‌ای دارد.

تعریفی قدیمی هست که خبرنگار پل ارتباطی مردم و مسئولین است، همین تعریف نشان از نقش این گروه در جامعه دارد، خبرنگاران زبان گویای مردم برای مطالبه‌گری و احقاق حقوق هستند. در جامعه اسلامی که مبنی بر ایمان و عدل اسلامی است این وظیفه کنار جایگاه دینی و ادبی با عنوان اجتماعی و عمومی، نقش این گروه را بارزتر می‌کند.

نامگذاری روز شهادت شهید صارمی و دوستانش بنام روز خبرنگار بحق این مطلب اذعان دارد و اهمیتی که جامعه اسلامی برای رسیدن عدالت اسلامی قائل است،.

خبرنگار بیانگر حقیقت‌ها، مظلومیت‌ها و ظلم‌هایی است که ناروا بر شخص و یا اشخاصی وارد می‌شود و تقارن این روز با عاشورای حسینی، فرصت مناسبی است که در بعد اخلاقی و شخصیتی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پیام‌آوران کربلا و بیانگران مظلومیت امام حسین(ع) تفکر و بررسی ویژه‌ای شود.

حادثه عاشورا در کنار مسئولیت خبرنگاری یادآور بیانگری حقیقت و دفاع از مظلوم است که امروزه باید مدنظر اصحاب رسانه قرارگیرد.

ضمن تسلیت ایام عاشورا و تاسوعای حسینی و گرامیداشت و پاسداشت روز خبرنگار و شهید صارمی و یاران وفادارش، امیدوارم که این قشر از جامعه کنار نقش‌آفرینی در دفاع از حق، در راستای توقعات صنفی مورد توجه ویژه قرارگیرند.

برای همه عزیزان آرزوی سلامتی و بهروزی و عاقبت بخیری در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را دارم.

حق یارتان
سیدکاظم خادمی
قائم‌مقام جامعه اسلامی فرهنگیان کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا