سازمان مدیریت وضعیت نیروی انسانی اداره کل ورزش تهران را بررسی می کند

ریال نیوز : وضعیت نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران
با حضور علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و نصراله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، نصراله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در ابتدای این جلسه با ارائه توضیحاتی به تشریح وضعیت نیروی انسانی در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران پرداخت و گفت: «مهم‌ترین مشکل درحوزه نیروی انسانی این اداره کل وجود نیروهای هیاتی است که این اصطلاح شغلی تنها در ادارات ورزش و جوانان دیده می‌شود و در متون قانونی چنین اصطلاحی دیده نمی‌شود و همین امر سبب شده تعیین تکلیف وضعیت استخدامی این افراد با مشکل مواجه شود».

وی ادامه داد: «نیروهای هیاتی نیروهایی هستند که از هیات‌های ورزشی استان در اداره کل مشغول به کار هستند و به نوعی می‌توان آنان را نیروی شرکتی قلمداد کرد».

علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: «این معاونت در پی تسهیل‌گری و تعیین مسیر قانونی برای تبدیل و تعیین وضعیت استخدامی کارکنان دولت است و بدین منظور جلساتی با مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان در حال برگزاری است تا ضمن اطلاع از وضعیت ساختار نیروی انسانی هر دستگاه، راهکارهای قانونی برای رفع آن به مدیران ارائه شود».
وی افزود: «تاکنون مکاتباتی نیز با سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای رفع مشکلات ساختاری دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته که برای اداره ورزش و جوانان نیز این مکاتبات را انجام خواهیم داد».

شیرین خاطرنشان‌کرد: «به هیچ عنوان برای رفع موقت مشکلات و چالش‌ها مالی نباید فرآیندهای منطقی و قانونی را تغییر دهیم بلکه با بازنگری در قانون مدیریت خدمات کشوری می‌توان راه حل قانونی برای مشکلات ارائه داد».

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: «طبق آخرین اطلاعات در این اداره کل 281 شاغل حضور دارند و 238 پست سازمانی برای آن تعریف شده که 102 پست بلاتصدی است و  342 نفر نیز نیروی هیاتی در این اداره کل حضور دارند».

شیرین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح آسیب‌شناسی ساختار نیز گفت: «ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در قالب این طرح می‌توانند تمامی نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود برای اصلاح ساختار سازمانی ارائه دهند».

سمیه محرابی رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص ارزیابی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: «پس از برگزاری جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، برنامه تحلیل داده‌های هر دستگاه در این معاونت انجام شده تا مدیران دستگاه‌های اجرایی به طور دقیق با نقاط ضعف و قوت در خصوص شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه متبوع خود آشنا شوند».

وی متذکر شد: «در این برنامه فرمی به منظور نقد شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌ها با میزان اعتبارات دستگاه نیز در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا اهداف مورد نظر هر دستگاه به طور دقیق مشخص و پرسشنامه‌ها با رعایت اولویت‌بندی دستگاه تکمیل شود».  
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا