سازمان منطقه آزاد قشم به دنبال گسترش گردشگری خارجی

ریال نیوز : نشست روسای جوامع هتل‌ داران ایران با حضور دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، دکتر علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر جمشید حمزه ای رییس جامعه هتل داران ایران و اعضای هیأت مدیره این جامعه، جمعی از روسای جوامع هتل داران استان ها و جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه اآزاد قشم در سالن اجتماعات مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم دکتر فتح الهی در این نشست با خوش آمد گویی به روسای جوامع هتل داران ایران به حمایت دولت از توسعه گردشگری از جمله هتل سازی اشاره کرد و گفت: در دولت انقلابی دکتر رییسی و با حضور دکتر ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حتما اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد.

وی از جزیره قشم به عنوان یکی مقصدهای اصلی سفرهای داخلی نام برد و افزود: در جزیره قشم رویکرد و نگاه جدیدی در حوزه گردشگری تعریف شده و براساس آن از محلی گرایی به سمت منطقه گرایی و فرامنطقه ای حرکت می کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: به رغم اینکه قدرت های فرامنطقه ای در منطقه دنبال تشنج آفرینی هستند ما دنبال تعریف جدیدی از همکاری با کشورهای خارجی بخصوص کشورهای منطقه در حوزه گردشگری هستیم.

دکتر افشار فتح الهی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار امنیت در توسعه گردشگری یادآور شد: امنیت در قشم یک درجه از امنیت کشور بالاتر است و به رغم تبلیغات منفی رسانه های خارجی وقتی یک گردشگر خارجی سه روز در قشم می ماند همه آن تبلیغات منفی از ذهن او زدوده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای پذیرش هر طرح اقامتی متناسب با فرهنگ غنی جزیره قشم خبر داد و تاکید کرد: ما در این راستا از احداث دهکده های توریستی در این جزیره با پیوست فرهنگی حمایت می کنیم.

براساس این گزارش معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست به مناسب نبودن وضعیت گردشگری به صورت عام و هتل داری به صورت خاص در طول دو سال اخیراشاره کرد و بر اتحاد و همدلی همگانی برای کمک به بهبود اوضاع در این خصوص تاکید کرد.

دکتر علی اصغر شالبافیان از شیوع کرونا به عنوان بزرگ ترین چالش حوزه گردشگری کشور نام برد و گفت: با توجه به تسریع و گسترش واکسیناسیون و همکاری همه فعالان حوزه گردشگری این ذهنیت منفی که گردشگری باعث شیوع کرونا می شود به یاری خدا از اذهان زدوده شد.

وی با تشریح اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت ترمیم آسیب های وارده به حوزه گردشگری بخاطر همه گیری کرونا از اقبال عمومی مردم به سفر و گردش با رعایت پروتکل های بهداشتی از آبان ماه سال جاری به عنوان یک نقطه عطف نام برد و افزود: ما برای حمایت هرچه بیشتر از فعالان گردشگری کشور ضمن بهاء دادن به تشکل های گردشگری به مانع زدایی و حذف موارد غیر ضروری پرداخته و با واگذاری اختیارات در چارچوب یک نظام قانونی مشارکت بخش خصوصی را تضمین خواهیم کرد.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب همکاری این وزارتخانه برای رفع موانع توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق ازاد نیز از تغییر ترکیب گردشگران در این مناطق از جمله جزیره قشم و افزایش شمار گردشگران خارجی در این مناطق حمایت می کند.

این گزارش حاکیست شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، جمشید حمزه ای رییس جامعه هتل داران ایران و عبدالباسط رضوانی مدیرعامل جامعه هتل داران قشم نیز در این نشست با تشریح دیدگاه های خود در خصوص موانع و مشوق های گردشگری بر ضرورت حمایت همه جانبه از فعالان حوزه گردشگری از جمله جوامع هتل داران تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا