ساز ناکوک اطلاع‌رسانی در سازمان خصوصی‌سازی بورس را به هم ریخت

به گزارش ریال نیوز، در حالی از سال 1380 تا کنون سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی واگذاری‌ها و مجری اصل 44 قانون اساسی در کشور در حال فعالیت است که متاسفانه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پای لَنگ خصوصی‌سازی در این سال‌ها بوده است؛ و با روی کار آمدن رئیس جدید این سازمان نیز کماکان عدم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص جنبه‌های مختلف واگذاری‌ها ادامه داشته و این امر موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران و مردم شده است.

این ساز ناکوک در اطلاع‌رسانی در امر خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 را می‌توان به عینه در امر آزادسازی سهام عدالت و نحوه فروش و واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت مشمولان دید.

این در حالی است که در تازه‌ترین اتفاق نیز حالا بازار سرمایه و معامله‌گرانش با ابهام بزرگی به عنوان عرضه یا عدم عرضه واحدهای صندوق دارای دوم روبرو هستند و روابط عمومی این سازمان که باید اطلاع‌رسانی سریع، صریح و شفاف را سرلوحه کار خود قرار دهد، در خواب زمستانی بسر می‌برد و چند صدایی در این سازمان موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بازار سهام شده است.

بر این اساس در تازه‌ترین اتفاق شب گذشته علیرضا صالح که سال گذشته جانشین پوری حسینی به عنوان رئیس در سازمان خصوصی‌سازی شد، برای چندمین بار تاکید کرد واحدهای صندوق دارای دوم، شامل سهام شرکت‌های پالایشی در روز دوم شهریور امسال پذیره‌نویسی می‌شود. با وجود این صبح امروز حسن علایی معاونش در این سازمان این خبر را تکذیب کرد و همین امر نیز موجب شد تا صف‌های فروش سنگین در آغاز معاملات بازار سهام در نمادهای پالایشی تشکیل شده و این موضوع کلیت بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید این بی‌انضباطی در اطلاع‌رسانی و چند صدایی در سازمان خصوصی‌سازی چه زمانی پایان می‌یابد. هر چند شاید کسی خبر داشته باشد که در سازمان خصوصی‌سازی چه خبر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا