در دیدار رئیسی و پوتین چه گذشت ؟

ریال نیوز : رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های خوب ایران و روسیه در بخش‌های انرژی، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر فراهم بودن زمینه برای برداشتن گام‌هایی موثرتر در توسعه همکاری‌ها در راستای منافع دو کشور و دو ملت تاکید کرد.

به گزارش ریال نیوز ، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور، همکاری با روسیه را در راستای سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب ایران و روسیه در بخش‌های انرژی، کشاورزی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بر فراهم بودن زمینه برای برداشتن گام‌هایی موثرتر در توسعه همکاری‌ها در راستای منافع دو کشور و دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه موجب رنج بشریت شده، یکجانبه‌گرایی و نظم ناعادلانه جهانی است که یکی از جلوه‌های آن امروز در غزه قابل مشاهده است.

رئیس جمهور جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه را نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و افزود: شهادت بیش از 6 هزار کودک به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی باعث رنج و تأسف است، اما تاسف بارتر این است که این جنایات مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار می‌گیرد و یا با سکوت و بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و تشکل‌های مدعی حقوق بشری مواجه شده و ناکارآمدی آنها را به رخ می‌کشد.

رئیسی با اشاره به این‌که در حال حاضر در غزه در هر 10 دقیقه یک کودک مظلوم به شهادت می‌رسد، بر ضرورت توقف هر چه سریع‌تر بمباران‌ها و جنایات علیه فلسطینیان غزه به عنوان مهم‌ترین دغدغه امروز جهان بشریت تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو تصریح کرد: روابط دو کشور در بهترین سطح در جریان است و معتقدیم با حمایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران، این روابط وسیع‌تر و پویاتر خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه استقبال چشمگیر تجار روسیه از نمایشگاه‌های تجاری ایران و رشد 20 درصدی تجارت دو کشور با گردش مالی 5 میلیارد دلاری طی یکساله گذشته را نشان دهنده عزم و اراده تهران-مسکو برای گشودن فصلی جدید از روابط دانست و افزود: پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی با پیشرفت خوبی میان دو کشور در حال انجام است و همکاری‌های قبلی ایران و روسیه در بخش انرژی شرایط رو به رشدی را تجربه می‌کند.

پوتین همچنین با اشاره به اشتراک نظر دو کشور نسبت به مسائل منطقه، بحث و تبادل نظر درباره مسئله فلسطین و غزه را از جمله محورهای مذاکره دوجانبه میان ایران و روسیه عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =

دکمه بازگشت به بالا