رایزنی های ایران و سوریه برای مبادله کالا به کالا

به گزارش ریال نیوز، فهد درویش نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی سوریه و ایران گفت: اتاق در حال رایزنی با سفیر ایران در دمشق، طلال‌البرازی وزیر تجارت داخلی سوریه و نیز سامر خلیل وزیر اقتصاد سوریه درباره سیستم مبادله کالا به کالا در تجارت بین دو طرف است.

وی افزود: پیشنهاد‌هایی جهت انجام تجارت از طریق مبادله کالا به کالا بین دو کشور که شامل کالاهای ممنوع از واردات و صادرات دو طرف و همچنین فعال کردن نقش اتاق‌های مشترک بازرگانی در مورد تأیید اعتبارنامه‌ها و اسنادی که بین دو کشور مبادله می‌شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی سوریه و ایران با اشاره به نظر مثبت وزیران تجارت داخلی و اقتصادی سوریه و سفیر ایران در دمشق، نسبت به پیشنهاد‌های این اتاق، گفت: قرار است که در این هفته، اعضای اتاق با وزیر اقتصاد سوریه دیدار کرده و این پیشنهادها را بررسی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اخیراً جلسه‌ای نیز با وزیر تجارت داخلی داشته‌اند، اظهارکرد: وزیر تجارت داخلی سوریه ضمن استقبال از این پیشنهادها، اعلام کرد که دو وزیر (تجارت داخلی و اقتصادی) پیشنهادها را از جنبه‌های حقوقی و مطابقت با قوانین و مقررات لازم در مورد واردات و صادرات بررسی کرده و پیشنهاد‌های خود را در این زمینه ارائه خواهند داد.

یکی از مشکلات اصلی در گسترش تجارت بین ایران و سوریه علیرغم وجود ظرفیت‌های متعدد در دو طرف، نقل و انتقال پول است که با اجرای سیستم مبادله کالا به کالا این مشکل تا حد زیادی بر طرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا