سودجویان به بیمه های مردم هم رحم نمی کنند!

به گزارش ریال نیوز، اخیرا مخاطبان گسترش‌نیوز تماس‌هایی از سوی افراد و شرکت‌های ناشناس دریافت کردند که از آنها می‌خواهد در قبال پرداخت مبلع ۴۷۰ هزار تومان، برای ثبت نام کارت هوشمند بیمه اقدام کنند. این افراد از ارائه آدرس برای حضور در دفاتر مربوطه (به بهانه کرونا) خودداری کرده و با گرفتن آدرس منزل به ارسال کارت بیمه اقدام می‌کنند.

تاکید اصلی آنها بر این است که اگر نسبت به دریافت این کارت اقدام نکنید، بیمه تامین اجتماعی شما قطع خواهد شد و اگر بخواهید بعدا برای برقراری مجدد آن اقدام کنید، این امر با جریمه مالی همراه خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی کشور در گفت‌وگو با گسترش نیوز ضمن رد تمام این موارد اظهارکرد: دفترچه‌های خدمات درمان و تامین اجتماعی حذف خواهند شد اما هیچ کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های قدیمی نمی‌شود و نیازی نیست مردم بابت «کارت هوشمند بیمه» هزینه پرداخت کنند.

صفری تصریح کرد: در این طرح با حذف دفترچه‌های کاغذی همه امور مراجعان پس از احراز هویت فرد با کارت ملی شخص انجام می‌شود و همه موضوعات پیرامون آن مانند تاریخ اعتبار، استحقاق درمان، نسخه نویسی و حتی نسخه پیچی به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری عموم کردم اظهارکرد: قبلا هم در وب‌سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی اعلام کردیم که مردم حتما مراقب کلاهبرداران باشند. این طرح هم مانند بسیاری از طرح‌های عمومی دیگر در کشور، بلافاصله با شگردهای کلاهبرداری از طرف سودجویان همراه شده است. با توجه به لزوم پیگیری فعالیت این کلاهبردان، مردم می‌توانند موارد را طی تماس با شماره ۲۳۴۲ سازمان بیمه مرکز جمهوری اسلامی ایران، شماره ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت و شماره ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی گزارش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا