سومین جشنواره کافه مقصد گردشگری شهری برگزار می‌شود

به گزارش ریال نیوز ، پرهام جانفشان (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران) گفت تعداد زیادی از کافه‌های تهران با نگاه فرهنگی در حال معرفی سبک میهمان‌نوازی و پذیرایی ایرانی است.

جانفشان گفت: انتخاب خانه‌های تاریخی برای کافه به دلیل سبک معماری ایرانی موجب می‌شود تا میهمانان حس آرامش را در مدت حضور در کافه تجربه کنند.

وی ادامه داد: شعار «تهران قدیم به مثابه یک موزه» در تورهای تهرانگردی که جوانان زیادی از آنها استقبال می‌کنند، تحقق پیدا کرده است. این نوع جشنواره‌ها کمک می‌کنند که چنین مکان‌هایی به عنوان مقاصد گردشگری رونق داشته باشند.

وی بیان داشت:‌ وقتی که می‌گوییم کافه مقصدی برای گردشگری به دنبال این هستیم که رونق، شادابی و احیای مراکز تاریخی اتفاق بیفتد. و همه ما می‌خواهیم اوقاتی داشته باشیم که حالمان خوب باشد.

وی افزود: به عنوان مثال آغاز استارت آپ‌ها در کافه‌ها بوده و انقلاب صنعتی نیز در همین کافه‌ها شکل گرفته است.

در این نشست حمید شاهین‌پور (دبیر برگزاری جشنواره) گفت: در این دوره از جشنواره به موضوع آشپزی حرفه‌ای کافه‌ها و صنایع مرتبط، تولیدکنندگان مواد، انواع شربت‌ها، میزبانی، معماری کافه‌ها و… توجه شده است.

شاهین‌پور با اعلام اینکه در سه سال اخیر خانه‌های ارزشمند زیادی به کافه تبدیل شده‌اند که در معرض تخریب قرار داشتند بیان کرد: ۱۲۱ خانه و بنای ارزشمند در تهران به کافه تبدیل شده‌اند که اتفاق خوبی در نگهداری از این بناهاست.

وی افزود: کافه‌ها اولین صنفی بودند که ثبت شدند. اولین قانونی که مصوب شد، طرز بنای کافه بود ولی اکنون بعد از ۹۱ سال کافه‌ها دیگر صنف نیستند بلکه زیر نظر اتحادیه آبمیوه و بستنی کار می‌کنند. یکی از معضلات نداشتن صنف رها بودن قیمت‌هاست.

وی گفت: در راستای فعالیت‌های صنعت کافه، مسابقات باریستا و قهوه‌نگاری لته‌آرت برگزار شد. ما در جشنواره کافه مقصد گردشگری، استند آپ کمدی در کافه ، رسانه و استند آپ ، مسابقات عکاسی حرفه‌ای کافه، آشپزی، خدمات پذیرایی و… را داریم. متأسفانه در حوزه خدمات پذیرایی و گردشگری، توجه کمی به امر میزبانی دیده شده است. ما قصد داریم در این جشنواره به بهبود خدمات میزبانی بپردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا