تسهیلات تکلیفی علت ناترازی بانک‌ها نیست

ریال نیوز : وزیر اقتصاد گفت: ناترازی در اقتصاد ما یک مشکل جدی است که در صنعت بانک نیز دیده شده و برخی به غلط تسهیلات تکلیفی را علت اصلی ناترازی می‌دانند.

به گزارش ریال نیوز ، سید احسان خاندوزی ، وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: نکته مهم در صندوق‌های بازنشستگی این است که متأسفانه بر اساس رویه‌های تنظیم گری در صندوق‌های بازنشستگی دچار یک ناترازی هستیم و این موضوع اختصاص به ایران نداشته و در بسیاری از کشورها دیده می‌شود، علاج این موضوع میان مدت بوده اما هر چقدر که کوتاهی کنیم باعث می‌شویم زیان‌های بیشتری به اقتصاد وارد شود.

خاندوزی گفت: ناترازی در اقتصاد ما یک مشکل جدی است که در صنعت بانک نیز دیده شده و برخی به غلط تسهیلات تکلیفی را علت اصلی ناترازی می‌دانند.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: در صندوق‌های بازنشستگی باید اقدامات اساسی کرد، در برنامه هفتم موضوع ناترازی از طرف دولت دیده شده و امید است این لایحه به تأیید مجلس برسد.

مردم از سیاستگذار می‌خواهند تصمیمات اساسی را بگیرد و این موضوع بیش از پیش درگیر زمان نشود. هر چقدر بتوانیم سرمایه گذاری غیر مستقیم را در بازار سرمایه رواج می‌دهیم باعث تثبیت وضعیت بازار سرمایه خواهیم شد.

وی با بیان این که اگر صندوق‌های سرمایه گذاری تکمیلی داشته باشیم کمک به ناترازی صندوق‌ها و کمک به سرمایه گذاری غیر مستقیم کرده ایم خاطرنشان کرد: امیدوارم اتفاقی که امروز می‌افتد مستمر باشد و نهادسازی در مسیر سرمایه گذاری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا