سرمایه اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته است

ریال نیوز : کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت : بايد در حوزه سرمایه اجتماعی اصلاح نگرش جدی صورت گیرد.

به گزارش ریال نیوز ، مصطفی زندی با بیان این‌که مجلس تحول‌خواه می‌تواند تحول‌خواهی را در عرصه‌های مختلف کشور، به‌خصوص نظام مدیریتی به وجود آورد افزود : سرمایه اجتماعی از جمله مقولاتی است که مورد غفلت قرار گرفته و باید نسبت به اصلاح نگرش در این حوزه اقدامی جدی به عمل آورد.

وی ایجاد نظام بیمه‌ای فراگیر را از الزامات کنونی کشور برشمرد و گفت
: در این نظام کاهش مبلغ حق بیمه‌ها، برخورداری همه افراد جامعه از بیمه را ممکن ساخته و افزایش تعهدات بیمه‌ای نسبت به مردم، از دغدغه‌های آنها خواهد کاست.

به گفته زندی از سویی دیگر با توجه‌ به این حقیقت که در آینده‌ای نه‌چندان دور میانگین سنی جامعه بالا رفته و تعداد سالخوردگان و بازنشستگان به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد، ایجاد رفاه و آسایش برای این گروه از طریق بیمه‌های عمر و زندگی اهمیت ویژه‌ای داشته که باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و منسجم در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان این‌که اقشار خاصی در جامعه همچون هنرمندان از پوشش‌های بیمه‌ای به طور مناسب بهره‌مند نیستند اظهار داشت : هنرمندان به‌ عنوان قشری تأثیرگذار در جامعه نه‌تنها باید از حمایت‌های ویژه‌ای از جمله پوشش‌های مناسب و کافی بیمه‌ای برخوردار باشند بلکه با حمایت از تصویب طرح‌هایی دراین‌خصوص باید به بهبود سلامت روحی و روانی جامعه از طریق آثار هنری ایشان کمک کرد.

وی همچنین به ضرورت حمایت از شبکه فروش، کارگزاران و ارزیابان حوزه بیمه که بار اصلی این صنعت را به دوش کشیده و از خدمات و نعمات این صنعت کم‌بهره بوده‌اند اشاره کرد و افزود : حمایت از این گروه باید از طریق تصویب قوانین و طرح‌های مربوطه به‌صورت ویژه صورت گیرد.

گفتنی است ؛ دکتر مصطفی زندی به عنوان یکی از اهالی نام آشنا و نجیب صنعت بیمه در لیست سی نفره شورای وحدت که از لیست‌های مهم حوزه انتخابیه تهران به شمار می‌آید، قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا