رانت ۵۶۰ هزار تومانی سیمان به جیب دلالان می رود

به گزارش ریال نیوز، ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبه ای در قانون بودجه سال 1400 را به تصویب رسانده  که قیمت گاز کارخانجات سیمان سه برابر خواهد شد، اظهارداشت: این افزایش قیمت گاز به قیمت تمام شده سیمان اضافه خواهد شد و در سال آینده باعث افزایش قیمت سیمان خواهد شد .

وی با تأکید بر اینکه مصوبه سیمانی مجلس به افزایش قیمت مسکن دامن خواهد زد، افزود: متاسفانه در حالتی که انجمن سیمان کشور دوره مدیریتش تمام شده و انتخاباتش را نیز به بهانه کرونا لغو کرده و درگیر کارهای سیاسی برای انتخاب مجددشان هستند ، صنعت سیمان با چالشهای متعددی مواجه هست .

این تولیدکننده سیمان گفت: بزرگترین چالش صنعت سیمان ، قیمت آن هست که سالهاست سرکوب شده و توجیه افتصادی این صنعت را از بین برده است . در حالی که قیمت سیمان در بازار بین 700 تا 900 هزار تومان خرید و فروش می شود کارخانجات مکلفند این سیمان را به قیمت حدود 340  هزار تومان بفروشند و سود مابین آن که در حدود 560 هزار تومان می شود نصیب واسطه ها و دلالان میشود و این صنعت عظیم از این سود بی بهره مانده است .

غلام زاده تصریح کرد: مجلس شعار حمایت از محرومین و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن می دهد ، در همان حالی که مصوبه ای را تصویب می کند که به افزایش قیمت سیمان و مصنوعات سیمانی و نهایتا مسکن مواجه خواهد شد و انجمن سیمان کشور هم حضور ندارد تا از حق این صنعت دفاع کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا