سینای جراح خواهان زیادی دارد

ریال نیوز : دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ربات جراح خوشبختانه به مرحله صادرات رسیده است و دو نمونه از آن به اندونزی صادر و کشورهای دیگر هم به عنوان کشورهای هدف در حال رایزنی برای خریداری این محصول هستند که این می‌تواند در شرایط تحریم برای کشور ارزآوری داشته باشد.

به گزارش ریال نیوز، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: ربات جراح حاصل یک شرکت دانش بنیان است که در قالب طرح کلان ملی به نتیجه رسیده است که در قالب یک شرکت دانش بنیان و وزارت بهداشت ساخته شد.

وی با بیان این که معاونت علمی ریاست جمهوری از فناوری هایی که هایتک هستند و می توانند نیاز کشور را فراهم کنند، اگر در حوزه صادرات قرار بگیرند، حمایت می کند، ادامه داد: این حمایت چند شکل دارد که یکی از این حمایت ها در قالب طرح کلان ملی است و این امر به معنی آن است که  یک شرکت دانش بنیان یک محصول یا تجهیزاتی را برای اولین بار دانش فنی آن را داشته باشد، بسازد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در ضمن وزارتخانه اگر یک سازمان به عنوان بازار و طرح عرضه محصول را بخواهد، معاونت علمی ریسک آن شرکت را می پذیرد که شرکت نمونه اولیه را بسازد و طرف عرضه نمونه اولیه را بپذیرد.

وی با اشاره به این که در این زمینه معاونت علمی حمایت های مالی می کند، ریسک بازار را می پذیرد و کمک می کند محصول به فروش برسد، تصریح کرد: ربات جراح خوشبختانه به مرحله صادرات رسیده است و دو نمونه از آن به اندونزی صادر و کشورهای دیگر هم به عنوان کشورهای هدف در حال رایزنی برای خریداری این محصول هستند که این می‌تواند در شرایط تحریم برای کشور ارزآوری داشته باشد.

کرمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هزار شرکت داریم که توانمندی ساخت چنین تجهیراتی را دارند.

وی با بیان این که سال 92 زمانی که برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه ایران ساخت را آغاز کردیم شاید 40 شرکت در دوره اول نمایشگاه شرکت کردند و عمده محصولاتی که داشتند شیشه های آزمایشگاهی و تجهیزات دم دستی آزمایشگاه ها بود، گفت: با برگزاری دوره نهم این نمایشگاه بیش از ده هزار محصول های‌تک در درون این نمایشگاه عرصه شده است که هر سال ما اولین‌ها را رونمایی می‌کنیم.

کرمی گفت: در نمایشگاه ایران ساخت امسال، 15 محصول فناورانه و های‌تک برای نخستین بار در کشور رونمایی شد که همه این محصولات قابلیت صادرات دارند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: نمایشگاه ایران ساخت امسال 70 میلیارد تومان صادرات  تجهیزات آزمایشگاهی داشته است. این رقم گردش مالی این نمایشگاه است و نکاتی است که قابل توجه است.

کرمی ادامه داد: در 8 دوره نمایشگاه 11هزار میلیارد ریال مجموع فروش شرکت ها بوده است و حدود 40 درصد از حمایت این شرکت ها را معاونت علمی انجام داده است.

وی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری حدود 400 میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان حمایت کرده است.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: حدود 200محصول شرکت‌های دانش بنیان امکان صادرات محصولات های‌تک را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا