نگاه وزارت ارشاد به خبرنگاران سیاسی نیست

ریال نیوز : مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ۵ هزار پایگاه خبری در سراسر کشور فعالیت دارند، افزود: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران سیاسی نیست.

به گزارش ریال نیوز ، ایمان شمسایی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان ایلام با بیان این که رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان معافیت‌های مالیاتی برخوردار هستند، اظهار داشت: ارزش افزوده ۹ درصد به آگهی دولتی تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ۵ هزار پایگاه خبری در سراسر کشور فعالیت دارند، افزود: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران سیاسی نیست.

وی با اشاره به این‌که هدیه رئیس جمهور تمدید نمی‌شود، افزود: عضویت افراد در سامانه جامع رسانه‌ها تسهیل شده و همچنین رتبه‌بندی روزنامه‌ها را به استان‌ها واگذار کرده‌ایم.

شمسایی به هدیه ۲۰۰ گیگ اینترنت خبرنگاری اشاره کرد و گفت: این اینترنت به خبرنگارانی که عضو سامانه جامع رسانه بودند تعلق گرفته است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث شهر فرهنگی مهران اشاره کرد و بیان کرد: این موضوع را با توجه به موقعیت شهر در ایام اربعین به وزیر ارائه و پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر رسانه آگهی دولتی بگیرد از مالیات معاف است، تاکید کرد: شرکت‌های خصوصی در این زمینه باید خودشان ۹ درصد را پرداخت کنند.

شمسایی با اشاره به این‌که در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۲ میلیارد تومان آگهی دولتی به رسانه‌ها داده شده افزود: این مبلغ در سال گذشته (۱۴۰۱ ) به ۳۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این که تمامی مراحل ثبت نام در سامانه جامع خبرنگاران الکترونیکی است، افزود: تمامی مدارک نیز به صورت الکترونیک در این سامانه بارگزاری می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی صاحبان امتیاز و مدیران مسئول بر اساس ماده 46 قانون مطبوعات موظف هستند تمامی کارکنان نشریه را بیمه کنند و این مهم جهت امنیت شغلی فعالان رسانه‌ای در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا