شمش روی ،‌450 نفر را صاحب شغل کرد

به گزارش ریال نیوز؛ معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در یک کارخانه تولید شمش روی در شهرستان آشتیان استان مرکزی، علاوه بر صادرات 2 میلیون دلاری محصولات، باعث ایجاد اشتغال برای 450 نفر شده است.
هادی جوهری تاکید کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیا و آغاز به فعالیت مجدد کارخانه ذوب روی ایجرود در شهر صنعتی آشتیان بالغ بر 150 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: این کارخانه تولید شمش روی حدود یک دهه به علت مشکلات مالی و کمبود نقدینگی تعطیل بود، اما با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت و بازگشت به چرخه تولید، اشتغال‌زایی 450 نفری و ارزآوری 2 میلیون دلاری را به دنبال داشته است.
جوهری با اشاره به قدمت 30 ساله این واحد صنعتی گفت: : با ورود بنیاد برکت به این کارخانه ورشکسته ساختمان‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات قدیمی بازسازی و نوسازی شدند و تولید از سر گرفته شد. هم اکنون این کارخانه با ظرفیت 80 درصدی و تولید روزانه 4 تن شمش روی در حال فعالیت است که پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، میزان تولید به 6 تن در روز برسد.
به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، کارخانه مشارکتی این بنیاد تاکنون 2 میلیون دلار شمش روی به کشورهای ترکیه، افغانستان و عراق صادر کرده است.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت از سال 95 اقدام به ورود و مشارکت با کارخانه ذوب روی ایجرود کرده و در حال حاضر، تولیدات و محصولات این کارخانه، چرخ 400 صنعت وابسته را هم می‌چرخاند.
جوهری درباره کارکردهای محصولات واحد صنعتی مشارکتی بنیاد برکت نیز توضیح داد: محصولات این کارخانه در وزارتخانه‌های نیرو و نفت و در صنایعی مانند دفاعی، داروسازی و رنگ‌سازی کاربرد دارد.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شرکت مشارکتی بنیاد یکی از 100 کارخانه تولید محصول ارزشمند شمش روی در ایران به‌شمار می‌رود که بعد از تعطیلی 10 ساله دوباره به چرخه تولید بازگشته است.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در چهار مدل تسهیلات‌محور، مشارکت‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی می‌کند.
جوهری تاکید کرد: بنیاد برکت در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است. 66 هزار و 750 میلیارد ریال برای توانمندسازی این 742 بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 282 بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.
به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، این بنیاد در سال 1400 سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و 240 بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار قرار دارد که احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت است.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون 4 هزار و 336 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری 3 هزار و 444 میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان مرکزی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا