راه اندازی اولین خانه موزه تمبر ایران در تبریز

به گزارش ریال نیوز،مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استانها و ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از خانه مجتهدی های تبریز، از راه اندازی اولین خانه موزه تمبر ایران در آینده نزدیک در این شهر خبر داد.

در این بازدید که عصر روز گذشته با همراهی محمد پوربزرگ مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی انجام شد، حسن عمیدی با اشاره به ظرفیتهای شهر تبریز به عنوان شهری تاریخی، قطب بازرگانی و اقتصادی و نیز قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم، بر ضرورت راه‌اندازی این موزه تاکید کرد و وعده داد: اولین نمایشگاه “صدسال تمبر ایران” در دهه فجر امسال در این خانه موزه برگزار شود.

خانه مجتهدی ها که نام آخرین مالک آن را بر خود دارد، با قدمتی دویست ساله در خیابان جمهوری اسلامی تبریز واقع شده است. این خانه دارای دو بخش مجزای شمالی و جنوبی  است و چند ورودی مجزا دارد. بخش بیرونی آن با توجه به سبک معماری آن، متعلق به اواسط دوره قاجار و بخش الحاقی متعلق به اواخر دوره قاجار است. بنای جبهه شمالی مجموعه را با توجه به آجر کاری نمای آن، می توان به اوایل دوره پهلوی نسبت داد.

عمیدی در این سفر، ضمن بازدید از واحدهای اجرایی و عملیاتی پست استان آذربایجان شرقی، با قدردانی از پرسنل این واحدها، نقش کارکنان شبکه پستی را در کاستن ترددهای درون شهری و تسکین استرسهای شهروندان، ارزنده توصیف کرد و گفت: تلاش و همت کارکنان شبکه پستی کشور در ایام ملتهب کرونایی، تصویری ماندگار از ایثار و مسئولیت پذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا