صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری ایران به عمان

به گزارش ریال نیوز به نقل از وزارت صمت، سهیلا رسولی‌نژاد با بیان این مطلب گفت: طی 4ماهه نخست سال جاری صادرات محصولات غذایی و صنایع ساختمانی کشورمان به عمان 110میلیون دلار برآورد شده است.

وی افزود: این محصولات صادراتی شامل تجهیزات و ابزار ساختمانی، محصولات از چوب و پلاستیک، صنایع غذایی مانند میوه، سبزیجات، گوشت، مرغ و غذاهای فرآوری‌شده و همچنین محصولاتی مانند اسکلت فلزی، قطعات ماشین‌آلات، سرب و روی است.

دبیر میز عمان عنوان کرد: در این میان بیشترین افزایش صادرات در محصولات و کالاهای ساخته‌شده با ارزش افزوده بالا صورت پذیرفته است.

دبیر میز کویت توسعه تجارت ایران با اشاره به رقابتی بودن برخی کالاهای استراتژیک صادراتی کشورمان به کویت گفت: بر اساس آمار منتشره از سوی گمرک ایران طی ٤ ماهه نخست سال ١٣٩٩، صادرات اقلامی همچون کلینکر، سیمان سفید، انواع ماهی و میگو، سنگ‌های ساختمانی، صیفی‌جات و پرندگان زینتی از ایران به کویت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مسعود طاهری‌مهر اظهار داشت: بیشترین افرایش مربوط به صادرات سیمان پودر نشده موسوم به کلینکر بوده که حاکی از رقابتی بودن این محصول استراتژیک صادراتی ایران در بازار کویت است.

وی افزود: افرایش در میزان صادرات این اقلام به کشور کویت در بازه زمانی ٤ ماهه نخست سال جاری در شرایطی رخ داده که پیش از این دولت کویت به منظور تامین نیازهای غذایی این کشور در دوره شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی را جهت افرایش واردات میوه و تره‌بار و سایر فرآورده‌های غذایی و کشاورزی از دیگر کشورها از جمله ایران تخصیص داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا