هشدار رئیس مرکز اسقاط به خریداران خودروهای فرسوده

ریال نیوز : رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: داشتن خودروی فرسوده برای واردات خودروی امری ضروری نیست و افراد باید فقط گواهی اسقاط بخرند.

به گزارش ریال نیوز ، محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در برنامه تهران بیست در خصوص پشت پرده افزایش قیمت خودروهای فرسوده و اسقاطی گفت: آن چیزی که سر زبان‌ها افتاده این است که صاحب خودروی فرسوده می‌تواند خودرو وارد کنند و به همین دلیل افراد تشویق شدند که خودروی فرسوده بخرند و در این صورت می‌تواند خودروی خارجی وارد کنند در صورتی که این افراد باید گواهی اسقاط داشته باشند و قیمت گواهی اسقاط هر خودرو سواری ۳۵ میلیون تومان است و افراد باید نصف این قیمت را پرداخت کنند و با ۱۷ نیم میلیون می‌توانند گواهی دریافت و خودرو وارد کنند.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در ادامه تصریح کرد: هر فردی بخواهند می‌تواند به مرکز اسقاط مراجعه کند و گواهی بخرد. ۴۰ هزار گواهی اسقاط موجود داریم و با این میزان گواهی‌ها می‌توان نزدیک به ۸۰ هزار خودرو وارد کشور کرد. مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و مشکلی برای واردات نداریم.

وی تاکید کرد: قرار است حداکثر ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود که ما فقط کمبود ۲۰ هزار گواهی خودرو کمبود داریم و می‌توانیم این میزان را نیز تولید کنیم. ۱۰ هزار خودرو تا پایان سال گواهی اسقاط خواهد گرفت.

مشهدی شریف افزود: آئین نامه شفاف بیان نشد و باعث شد که موجی در رسانه‌ها شکل بگیرد. برای واردات خودروی خارجی ۵۰ درصد یک گواهی اسقاط کافی است. ۱و نیم درصد قیمت خودرو اگر گواهی اسقاط نباشد به صندوقی واریز می‌شود و این مبلغ صرف اعطای تسهیلات برای خرید خودروی داخلی می‌شود.

وی گفت: ما باید برای اسقاط خودروهای فرسوده تسهیلات در نظر بگیریم تا آنها تشویق به اسقاط شوند ولی تمام اقدامات ما تنبیهی است. روزانه ۱۳۲ هزار تومان خودروی فرسوده در طول روز بنزین بیشتری از خودروی نو مصرف می‌کند که در سال خودروی فرسوده ۵۰ میلیون بیشتر بنزین می سوزد.

مشهدی شریف اظهار کرد: خودروی فرسوده برای کاهش تصادفات، اشتعال زایی و کاهش آلودگی هوا باید اسقاط شود. این بند که به بیرون درز کرده و هنوز هم تصویب نشده سبب این التهابات بازار شده که قیمت خودروی فرسوده بالا برود و مردم فکر کنند که باید خودروی فرسوده داشته باشند. این گونه نیست که صاحب خودروی فرسوده باید اقدام به واردات کند.

وی ادامه داد: در مورد بحث واردات مردم نگرانی نداشته باشند. این فضایی که یک هفته است در کشور جریان پیدا کرده صرفاً یک بازی رسانه‌ای است خرید گواهی اسقاط برای واردات خودروی میلیاردی به ۱۷ و نیم میلیون اصلاً قیمتی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =

دکمه بازگشت به بالا