گزارش برجامی روحانی دروغ بود

ریال نیوز : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها باید برای لغو تحریم‌ها تضمین دهند و اگر تضمین ندهند، مسلماً فشارهای اقتصادی بر ایران افزایش می‌یابد.

غلامحسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیراً برخی از جمهوری خواهان کنگره آمریکا مبنی بر اینکه اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده، کنترل کنگره را در دست گیرند، به توافق احتمالی دولت آمریکا با ایران پایبند نخواهند بود، اظهار داشت: مگر جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج شده است که آنان این گونه ما را تهدید می‌کنند!؟ اتفاقاً ایران باید به آمریکا اجازه دهد که به برجام بازگردد و برای آنکه ما این اجازه را به آمریکا دهیم، آنان باید تضمین دهند که این بار به تعهدات خود پایبند خواهند بود.

هدف آمریکا از بازگشت به برجام اعمال فشار به ایران است

وی متذکر شد: ورود آمریکا به برجام از همان ابتدا با شیطنت و با هدف تضعیف وضعیت اقتصادی ایران بود و حتی خروج آمریکا از برجام نیز با این هدف انجام شد. به اعتقاد بنده اگر آمریکا مجدداً بخواهد به برجام بازگردد، باز هم به دنبال آن است که لطمه و فشار بیشتری از لحاظ اقتصادی به ایران وارد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه برخی از افراد در داخل کشور معتقدند که برای رفع مشکلات اقتصادی باید همه شروط غربی‌ها و آمریکا را بپذیریم که برخی از آنان از روی کم‌اطلاعی این مطلب را مطرح می‌کنند، اما برخی از این افراد غرب‌زده و آمریکاپرست هستند. این افراد تصور می‌کنند که غیر از ارتباط با آمریکا و غرب، راه دیگری برای رفع مشکلات کشور وجود ندارد، در حالی که ما معتقدیم برای بازگشت آمریکا به برجام، آنان باید ضمانت دهند و همه تحریم‌های ایران را لغو کنند.

رضوانی درباره دلیل اصرارهای غرب برای انجام مذاکرات، گفت: آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای غربی از یک سو ادعا می‌کنند که خواستار بازگشت به برجام هستند اما از سوی دیگر، تحریم‌های ایران را هم افزایش می‌دهند. غربی‌ها باید برای لغو کامل تحریم‌های ایران تضمین دهند، چرا که اگر آنان تضمین لازم برای لغو کامل تحریم‌ها را ندهند، مسلماً فشارهای اقتصادی ما افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که برخی از افراد در دولت روحانی به دروغ گزارش می‌دادند و می‌گفتند که آمریکا با لغو تحریم‌های ایران موافقت کرده است در حالی که این‌گونه نبود و آنان در مقام عمل به این مسئله پایبند نبودند و هیچ تحریمی را لغو نکردند. در واقع، آمریکایی‌ها هیچ‌گاه نگفته بودند که تحریم‌های ایران را لغو می‌کنند، بلکه برخی از دولتمردان روحانی به دروغ گزارش دادند که آمریکا تحریم‌های ایران را لغو کرده است.

شعارهای برجامی دولت روحانی محقق نشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آمریکا از همان ابتدا به دنبال لغو تحریم‌های ما نبود، تصریح کرد: این در حالی است که ایران به واسطه امضای برجام، محدودیت‌های زیادی را در بخش هسته‌ای پذیرفت و هنوز هم نتوانستیم به حالت سابق در این زمینه بازگردیم. دولتمردان روحانی ادعا می‌کردند که ضرر تأخیر در اجرای برجام روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار است و از سوی دیگر می‌گفتند که با برجام چندین میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد می‌شود، اما هیچ یک از این مسائل محقق نشد.

رضوانی با بیان این که در واقع نه تنها وعده‌های دولت روحانی برای امضای برجام محقق نشد، بلکه میزان تحریم‌ها هم افزایش یافت، متذکر شد: نکته جالب دیگر آن است که دولت روحانی در توجیه عدم منفعت ایران از برجام، گفت که ما بدشانسی آوردیم و به دلیل آنکه ترامپ از برجام خارج شد، نتوانستیم منفعتی از برجام ببریم، این در حالی است که در زمان اوباما هم تحریم‌های ایران افزایش پیدا کرد و مقامات آمریکا هیچ فرقی با هم ندارند و همه آنان به دنبال اعمال فشار بر ایران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا