تولید ۳.۵ گیگاوات برق در عراق با مهار ۴۰ درصد مشعل سوزی

به گزارش ریال نیوز، جو آنیس، مدیرعامل منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا در شرکت “جنرال الکتریک گاز پاور” در یک کنفرانس مجازی گفت: در عراق اگر ۳۰ تا ۴۰ درصدی از گازی که در حال حاضر در میادین نفتی می سوزد را جمع آوری کنیم، می توانیم بیش از ۳.۵ گیگاوات برق تولید کنیم.

طبق گزارش بانک جهانی، عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، ۱۸ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۲۰۱۹ سوزاند که بیشترین میزان مشعل سوزی در جهان پس از روسیه بود. مشعل سوزی کشورها را از مزایای اقتصادی مربوط به گازی که به همراه نفت استخراج می شود، محروم می کند.

عراق برای تامین نیازهای داخلی از ایران گاز و برق وارد می کند اما برای کاهش وابستگی به واردات انرژی ایران، تحت فشار شدید آمریکا قرار دارد. این کشور در حال حاضر از معافیت از تحریمهای آمریکا برای واردات گاز و برق ایران برخوردار است اما آمریکا اعلام کرده که این معافیتها موقتی هستند.

فاتح بیرول، مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی هم در این کنفرانس گفت: عراق باید اصلاحاتی را پیاده کند تا سرمایه گذاریهای مورد نیاز برای استفاده از منابع گازی خود را جذب کند. عراق منابع گاز طبیعی عظیمی دارد و این منابع گاز طبیعی می توانند به تامین برق کل عراق کمک کنند و کمک کنند بسیاری از صنایع این کشور شکوفا شوند که در رشد اقتصادی عراق بسیار موثر خواهد بود.

اما عراق با مشکلات عدیده ای برای افزایش تولید برق روبروست. گاز در حال حاضر به همراه نفت استخراج می شود که هدف سهمیه تولید اوپک پلاس قرار دارد. عراق برای پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماههای تابستان که کمبود برق با افزایش دمای هوا تشدید می شود، به سختی تلاش کرده است.

به گفته محمود حنفی، نایب رییس بخش انتقال نیرو در شرکت زیمنس انرژی، عراق که در حال حاضر حدود ۱۸ گیگاوات برق تولید می کند، به حدود ۳۰ گیگاوات برق در سال ۲۰۲۰ نیاز دارد. زیمنس در سال ۲۰۱۸ تفاهم نامه ای را با وزارت برق امضا و نقشه ای را برای افزودن ۱۱ گیگاوات ظرفیت تولید برق در مدت چهار سال تشریح کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، هری استپانیان، کارشناس مستقل آب و برق می گوید تقاضا برای برق در عراق سالانه ۹ درصد رشد دارد و مستلزم افزودن ۱.۵ گیگاوات ظرفیت تولید برق در سال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا