دولتخانه صفوی نگین بناهای تاریخی قزوین است

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: دولتخانه صفوی نگین بناهای تاریخی و میراث فرهنگی قزوین است و باید به ظرفیت قابل توجه گردشگری تبدیل شود، موضوعی که لازمه آن تخلیه ورزشگاه و دبیرستان مجاور آن است و باید سازوکار آن اجرایی شود.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین روز پنج شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین باید پرچمدار موضوعات کشاورزی و آب در موضوعات ملی باشد چرا که این استان ظرفیت های قابل توجهی در حوزه امنیت غذایی دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های حمایتی کشور در حوزه امنیت غذایی برای توسعه آب و کشاورزی باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد و در این زمینه از دستگاه های ملی مطالبه گری نمایند.

اعلایی گفت: استان قزوین در سال ظرفیت ۴۰ هزار تن برداشت زیتون را دارد که بخشی از آن تبدیل به روغن زیتون می شود و می‌توان روغن زیتون را در سبد غذایی مردم وارد کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: واحدهای روغن کشی در استان، روغن های خود را به نصف قیمت وارد بازار می کنند و می توان با حمایت از این واحدها و وارد کردن به سبد غذایی مردم در سلامت غذای استان می تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: پیشنهادات استان در زمینه آب و کاهش تصادفات جاده ای برای برنامه هفتم توسعه باید جمع بندی و ارسال شود چراکه این استان در این دو زمینه برنامه ریزی های گسترده ای دارد که نیازمند حمایت های ملی است.

وی افزود: دولتخانه صفوی نگین بناهای تاریخی و میراث فرهنگی قزوین است و باید به ظرفیت قابل توجه گردشگری تبدیل شود، موضوعی که لازمه آن تخلیه ورزشگاه و دبیرستان مجاور آن است و باید سازوکار آن اجرایی شود.

اعلایی گفت: ساماندهی عوارضی‌های استان باید از سوی معاون عمرانی استاندار در دستور کار قرار گیرد و تا جلسه آینده این شورا گزارش اقدامات ارائه شود.

استاندار قزوین با بیان این که مجوز راه اندازی شهرک‌های صنفی به شرکت شهرک های صنعتی کشور واگذار شده است، اضافه کرد: شهرک صنفی ظرفیت قابل توجهی برای استان قزوین است که بسترهای جدید کسب و  کار را فراهم خواهد کرد و می تواند در تولید و فروش صنایع دستی، سوغاتی و سایر اقلام مصرفی مردم در قزوین موثر باشد و باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا