حضور ایران در رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین

ریال نیوز : معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: چین یکی از ۳ کشور برتر در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی است و این فرصت ویژه‌ای است که می‌توان برای تشویق چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران از آن بهره‌برد.

به گزارش ریال نیوز ، احمد جمالی، معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این که امروزه تمامی کشورها برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از آنان عمدتاً یا میزبان سرمایه‌گذاران بالقوه هستند یا در رویدادهای مختلف سرمایه‌گذاری در جهان شرکت می‌کنند، گفت: نمایشگاه سیفیت چین، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در سطح جهانی است که امسال بیست و سومین دوره خود را طی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، جمالی با اشاره به این که تمرکز نمایشگاه سیفیت و هدف اصلی از برگزاری آن برای چینی‌ها یافتن فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در دنیاست و نه جذب سرمایه، افزود: وزارت تجارت جمهوری خلق چین نیز این نمایشگاه را ذیل همین راهبرد، اجرایی کرده است؛ راهبردی که برای ایران امروز و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آن در راستای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری بسیار راهگشا خواهد بود.

جمالی اظهارداشت: چین یکی از ۳ کشور برتر در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی است و این فرصت ویژه‌ای است که می‌توان با توجه به سند ۲۵ ساله همکاری‌های راهبردی ایران و چین برای تشویق چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران از آن بهره‌برد؛ چرا که یکی از مفاد آن تامین پایدار منابع مالی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و این رویداد یک فرصت طلایی جهت اجرای این مفاد و ارتقای سطح همکاری‌های ایران و چین در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت است.

وی درباره بیست و سومین دوره نمایشگاه سیفیت نیز گفت: در این نمایشگاه علاوه بر حضور تمامی استان ها، شهرداری‌ها و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی چین، بیش از ۱۰۰ کشور و ۵ هزار شرکت حضور دارند که در نوع خود در جهان بی‌نظیر بوده و فرصت خوبی برای افزایش تعاملات و استفاده از تجربه‌های به روز دنیا در جذب سرمایه استفاده کرد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین به دلیل حضور گسترده رسانه‌های مهم دنیا در حوزه اقتصادی در رویداد سیفیت چین، از آن به عنوان فرصتی استثنائی برای معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توجه جامعه جهانی برای جذب سرمایه گذار نام برد.

جمالی گفت: با توجه به تجربیات وزارت امور اقتصادی و دارایی پیرامون نمایشگاه سیفیت چین و با تاکید و همراهی وزارت امور خارجه، هیئتی متشکل از دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف به ریاست مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نمایشگاه حضور و مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین در ارتباط با برنامه‌های این سفر علاوه حضور مناطق آزاد هفتگانه اروند، کیش، قشم، انزلی، چابهار، ارس و ماکو در پاویون جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق هماهنگی‌های انجام یافته با سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در گوآنجو و شانگهای، وزارت بازرگانی چین، کمیته سیفیت و مقامات محلی شیامین، برنامه‌های فشرده‌ای برای دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است که می‌توان به دیدارهای دوجانبه با سرمایه‌گذاران چینی و نمایندگان ارشد کشورهای شرکت کننده، نشست با مسئولان محلی و منطقه‌ای استان فوجیان و بازدید از مناطق آزاد شیامین، پکن و شانگ‌های اشاره کرد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: برگزاری نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با نام «روز ایران» در سالن محل برگزاری نمایشگاه سیفیت ۲۰۲۳ را در دستور کار داریم.

جمالی گفت: مذاکره با مسئولان وزارت بازرگانی چین در پکن در خصوص امضای سند همکاری بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران با چین از دیگر برنامه‌های مهم این سفر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نشست‌های جانبی این رویداد نیز می‌تواند برای بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای علمی در حوزه سرمایه‌گذاری مستقیم، اقتصاد دیجیتال و توسعه پایدار بسیار مفید و موثر باشد.

بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت ۲۰۲۳) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار خواهد شد.

در این رویداد اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بسترهای موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در غرفه ۴۱۶C نمایشگاه شیامن، به سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا