کمک ۲۰۰ میلیاردی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیماران اتیسم

ریال نیوز : بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای توسعه اقدامات مسئولیت اجتماعی خود مجموعاً ۲۰۰ میلیارد ریال به خانواده‌های دارای فرزند با بیماری اتیسم پرداخت می‌کند.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در چارچوب تفاهم‌نامه با انجمن اتیسم ایران، ۱۰۰۰ فقره وام ۲۰ میلیون تومانی (مجموعاً ۲۰ میلیارد تومان) به خانواده‌های دارای فرزند با بیماری اتیسم پرداخت می‌کند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای توسعه اقدامات مسئولیت اجتماعی خود مبنی بر حمایت از اقشار و آسیب‌دیدگان اجتماعی با رویکرد توانمندسازی افراد کم‌برخوردار، به خانواده‌های معرفی شده از سوی انجمن اتیسم ایران، وام پرداخت می‌کند.

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جلسه امضای تفاهم‌نامه با انجمن اتیسم ایران، گفت: مسئولیت اجتماعی به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مطرح است و این بانک به‌عنوان اصلی‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور، توجهی ویژه به این حوزه دارد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه منظومه سامانه‌های آنلاین بانک کامل است و ارائه خدماتی همچون افتتاح حساب، درخواست وام، چک و سفته الکترونیک و… از طریق همراه‌بانک، پیشخوان مجازی و کیوبانک می‌تواند نقشی جدی در کاهش مراجعه افراد به شعبه باشد و افراد معرفی شده از سوی انجمن اتیسم ایران نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

تسهیل فرآیند پرداخت وام به بیماران اتیسم

شمسی‌نژاد خاطرنشان ساخت: سقف فردی تسهیلاتی که به خانواده‌های دارای فرزند با بیماری اتیسم پرداخت می‌شود، ۲۰ میلیون تومان به ازای یک فرزند بیمار با بازپرداخت ۳۶ ماهه است. برای خانواده‌های دارای ۲ و ۳ فرزند بیمار نیز مبالغ ۴۰ و ۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴۸ ماهه در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه دریافت تضامین وام‌های مذکور تصریح کرد: افرادی که امتیاز اعتباری بالایی داشته باشند، بدون ضامن وام خود را دریافت می‌کنند و سایرین نیز می‌توانند تضامین مختلفی از جمله چک و سفته الکترونیک ارائه کنند.

«سعیده صالح غفاری» مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره انجمن اتیسم ایران نیز در این جلسه ضمن تشکر از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از بیماران اوتیسم، ابراز امیدواری کرد در سال آتی حمایت‌های بانک از این بیماران افزایش یابد.

همزمان با امضای تفاهم‌نامه ۵ فقره وام که پیش‌تر تشکیل پرونده آن انجام شده بود، به حساب خانواده‌های دارای ۲ و ۳ فرزند اتیسم واریز شد.

ایجاد صندوق همیاران اتیسم ایران به‌صورت اختصاصی برای انجمن و روی وب‌سایت بانک جهت واریز کمک‌های مردمی با قابلیت اعطای وام به‌صورت مادام‌العمر از محل مبالغ جمع‌آوری شده در این صندوق و همچنین ایجاد قابلیت دریافت کمک‌های مردمی برای صندوق همیاران اتیسم ایران در قالب پلتفرم کیوبانک و نرم‌افزار همراه‌بانک از جمله موارد همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و انجمن اتیسم ایران در آینده خواهد بود.

صرف ۱۷۰ میلیارد تومان در حوزه مسئولیت اجتماعی در طول یک ماه

این سومین اقدام بزرگ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی است که در یک ماه گذشته صورت می‌گیرد.

نیمه آذرماه بود که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف حمایت بیش از پیش خود از مددجویان سازمان بهزیستی، متعهد شد ۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به افراد جامعه هدف سازمان بهزیستی بابت پوشش هزینه درمان پرداخت کند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان و سقف فردی هر وام ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۴ ماهه به افراد جامعه هدف طرح «همیاران مهر» در سرفصل‌های ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش و نیازمندان، کمک به آموزش افراد مناطق محروم و کمک هزینه درمان افراد بی‌بضاعت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

افزون بر این، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هفته گذشته در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، متعهد شد مجموعاً ۳۰ میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، کارجو و کارآفرین وام قرض‌الحسنه پرداخت ‌کند.

مجموع وام‌هایی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و انجمن اتیسم پرداخت می‌کند به ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. با توجه به کمک بلاعوض ۲۰ میلیارد تومانی این بانک به مددجویان بهزیستی، این بانک در راستای مسئولیت اجتماعی خود مجموعاً ۱۷۰ میلیارد تومان به ۳ نهاد یاد شده کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا