دبیر عکس جشنواره بین المللی پنج منصوب شد

ریال نیوز : کریم متقی دبیر عکس پنجمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم و عکس “۵” شد که به زودی داوران بین‌المللی این دوره معرفی می‌شوند.

به گزارش ریال نیوز ، فرید حامدی ، عضو شورای سیاست‌ گذاری جشنواره گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم و عکس “۵” هستیم که در این دوره کریم متقی دبیر بخش عکس است و قرار است در این بخش دو داور بین المللی داشته باشیم که به زودی اسامی آنها اطلاع رسانی می شود.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس “۵” در ادامه بیان کرد: کریم متقی از عکاسان برجسته ایرانی در بین عکاسان بین المللی ایران است. وی از عکاسان و مؤلفان این رشته در حوزه مبانی آکادمیک و حوزه عکاسی حرفه ای در جهان بوده که با حضور خود در این جشنواره دبیری بخش عکس را به عهده گرفتند.

وی افزود: کریم متقی با نگاهی ویژه به بخش داوری عکس اهدافی را دنبال خواهند کرد که در سرفصل های این جشنواره حائز اهمیت هستند. اهدافی که شامل پرداختن به دغدغه‌های فردی و اجتماعی انسان معاصر در و ایجاد راهی عملی برای نشان دادن آثار متفاوت و تاثیرگذار از سرتاسر جهان در حوزه‌ عکاسی می‌شود.

این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: این جشنواره با فراخوان بین المللی خود اعلام کرده که تا مرز ده هزار اثر را می پذیرد و برای داوری این آثار در بخش عکاسی از حضور و همکاری داوران بین المللی نیز بهره مند خواهد شد. این بخش با بررسی دقیق آثار ارسالی و انتخاب در بین آنها در نهایت یک اثر را به عنوان کار هنرمند برگزیده، انتخاب خواهد کرد و به دو عکاس دیگر جایزه ای را اهدا خواهد کرد.

کریم متقی در راستای پیشبرد سطح کیفی این جشنواره با تصمیمات و سیاست گذاری های جشنواره و با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی جشنواره های رایج اهدافی را دنبال خواهد کرد تا شرکت کنندگان در سراسر جهان بتوانند این جشنواره را محلی برای تعالی هنر خود، بیان احساسات و اهداف خود در نظر بگیرند.

وی عنوان کرد: عکاسی و جایگاه عکاسان همواره در هنر معاصر دارای جایگاه ویژه ای در رشته های هنری بوده و در رقابت های بین المللی نیز دارای جایگاه ویژه ای است. حضور کریم متقی و نگاه متفاوت این هنرمند سبب بالا بردن سطح کیفی و عمیق تر شدن سطح هنری آثار خواهد شد.

همچنین این هنرمند با توجه به فعالیت های گسترده دانشگاهی و بین المللی مرزهای مهمی را برای برگزاری یک جشنواره بین المللی تعریف خواهد کرد. 

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس “۵” در پایان گفت: اهداف ما در این جشنواره نشان دادن هنر و ذهنیت هنرمندان جهان است و امیدواریم این جشنواره در ایران بستری مناسب برای گفت و گوهای عمیق و تخصصی هنر عکاسی باشد.

عوامل این جشنواره عبارتند از: اعضای شورای سیاست گذاری: مهدی شادی زاده، فرید حامدی، علیرضا شادی زاده، غزاله سعادتی. موسس: مهدی شادی‌زاده و علیرضا شادی زاده، دبیر: مهدی شادی زاده، مشاور رسانه: غزاله سعادتی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا