خط دوم راه‌آهن قزوین – زنجان سال آینده وارد مدار می‌شود

ریال نیوز : وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تخصیص منابع کافی برای خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان به عنوان مصوبات رییس جمهور خبر داد و گفت: محور دوم این خط ریلی تا سال آینده وارد مدار می‌شود.

به گزارش ریال نیوز ، مهرداد بذرپاش ، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن قزوین – زنجان که صبح امروز طی سفر به استان زنجان انجام شد، با اشاره به اینکه این پروژه دارای ۸۶ درصد پیشرفت است، گفت: یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی – غربی کشور در امتداد این مسیر ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم را تکمیل کریدور شرقی_ غربی ریلی کشور و دو خطه کردن خطوط با هدف افزایش ظرفیت دانست.

بذرپاش با بیان این‌که دو خطه شدن مسیرهای ریلی منجر به افزایش ۲ برابری ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر می‌شود، افزود: خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد.

وی با بیان این که بخش زیادی از زیرسازی و روسازی این مسیر ۱۸۰ کیلومتری انجام شده است، گفت: سفر قبلی رییس جمهور به استان زنجان مصوباتی برای تخصیص منابع به این پروژه ریلی به همراه داشت اما تنها بخشی از این منابع تخصیص یافته که در ۴ ایستگاه این مسیر مصرف شده است. امروز با حضور رییس جمهور چند پروژه اصلی در سطح استان بررسی خواهد شد که از جمله آن‌ها دو خطه کردن محور ریلی قزوین_ زنجان است.

بذرپاش یادآور شد: طبق برآورد شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی حدود یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ریلی نیاز است. در این سفر تلاش می‌کنیم منابع خوبی برای تکمیل این پروژه مصوب کنیم تا سال آینده محور دوم این خط ریلی وارد مدار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: محورهای مواصلاتی در استان‌های پسین و پیشین نیز تأثیرگذار است و علاوه بر مردم استان زنجان و قزوین، هموطنان‌مان در سایر مناطق نیز از مزایای این پروژه در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر بهره مند خواهند شد. خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان به طول ۱۸۱ کیلومتر دارای ۱۱ ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + ده =

دکمه بازگشت به بالا